Nieuwe marketingcampagne Microsoft

Microsoft gaat een nieuwe marketingcampagne starten voor zakelijke gebruikers. In de campagne staat de mens centraal. De campagne heet dan ook people-ready.

Ter ondersteuning van de campagne komen er een aantal producten op de markt op het gebied van communicatie en samenwerking, zoeken, mobiliteit, CRM (Customer Relationship Management) en veiligheid.

n van deze producten is Exchange Server 12. Hiermee kan een gebruiker zijn telefoon gebruiken om zijn e-mail en kalender te bereiken en beheren via stemherkenning.

Daarnaast komtMicrosoft met een nieuwe versie van Outlook, waarmee een gebruiker een e-mail kan beantwoorden met een instant messenger.

Office Groove 2007
Microsoft heeft ook aangegeven hoe de nieuwe peer-to-peer-technologie (van Groove Networks) gebruikt kan worden om gemakkelijk data te delen met externe groepen via gedeelde werkruimtes. In plaats van e-mails en documenten heen en weer sturen, kunnen bedrijven de laatste files updaten via de werkruimtes. Microsoft is van plan Office Groove 2007 in de tweede helft van dit jaar uit te geven.

Document Inspector
In de Office 2007 suite, die ook gepland staat voor het tweede helft van dit jaar, zit de nieuwe feature Document Inspector. Deze tool controleert documenten automatisch op notities of commentaar en verwijdert deze voordat de documenten worden verstuurd.

Microsoft heeft gezegd dat het op het gebied van zakelijk intelligentie zijn Business Score Cards gaat verbeteren zodat het makkelijker te gebruiken is en dat het meer wordt gentegreerd met Share Points.