NRC lokt abonnees met nieuwe iPad-actie

Bij een nieuwe iPad hoort een nieuwe abonnee-actie, zo redeneert de uitgever van het NRC Handelsblad. Wie eind vorig jaar een abonnement op nrc.next nam, kreeg 'gratis' de eerste iPad; nu krijg je een iPad 2 bij een tweejarig abonnement op NRC Handelsblad.

De actie deed destijds nogal wat stof opwaaien. NRC wekte de suggestie dat nieuwe abonnees de tablet gratis kregen bij een abonnement op nrc.next, terwijl ze in feite iets meer dan tweehonderd euro bespaarden.

Desondanks bleek de actie een succes te zijn: 'We kregen rond de Kerst op onze website een half miljoen unieke bezoekers die op zoek waren naar het iPad-abonnement met nrc.next', zo meldt NRC-uitgever Hans Nijenhuis.

Reden genoeg dus om deze actie te herhalen met de tweede iPad. Om critici bij voorbaat de mond te snoeren, heeft NRC alvast precies berekend hoeveel een abonnee met dit nieuwe iPad-abonnement bespaart: 288 euro.

Wederom blijkt NRC creatief met getallen te zijn; bij deze besparing wordt uitgegaan van wat de krant normaal gesproken kost bij een maandabonnement. Wordt er gerekend met de kosten van twee keer een jaarabonnement, dan bedraagt de besparing 192 euro.