T-Mobile: consument ontdekt mobiel breedband

De markt voor mobiel internet op laptops blijft groeien. Vooral steeds meer consumenten ontdekken mobiel breedband.

 Uit cijfers van GfK blijkt de consumentenmarkt voor mobiel internet op de laptop in een jaar tijd is verdrievoudigd. T-Mobile ziet onder haar eigen consumentenklanten dat de aanschaf van mobiele internet abonnementen in het afgelopen jaar zelfs is verzesvoudigd.

Peter Haug, Directeur Consumenten Marketing bij T-Mobile in Nederland: "Steeds meer consumenten ervaren het gemak van mobiel internet op de laptop. Opvallend is dat uit het onderzoek onder onze huidige klanten blijkt dat ze mobiel internet op de laptop dagelijks een paar uur gebruiken en meestal gewoon thuis."

Vrijheid

Klanten van T-Mobile geven aan dat mobiel internet op de laptop hen een gevoel van vrijheid geeft. E-mail en websites bekijken blijken de meest favoriete activiteiten, gevolgd door chatten en sociale netwerken. Downloaden en muziek luisteren is het meest in trek bij gebruikers met een abonnement met de hoogste snelheden. Daarnaast blijkt dat hoe hoger de snelheid van het abonnement, hoe minder vaak er een vaste aansluiting thuis aanwezig is. Ongeveer een derde van de klanten met een abonnement voor mobiel internet heeft geen vaste aansluiting meer.

Vooral jonge mensen tussen 18- 35 jaar maken gebruik van dit product. Van de huidige gebruikers is ongeveer 30% vrouw. Dit alles blijkt uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van T-Mobile