Telegraaf Media Groep neemt Hyves over

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft Hyves overgenomen. Volgens beide bedrijven betekent deze bundeling van krachten de mogelijkheid om hun bedrijfsstrategien beter uit te kunnen voeren.

“We verwachten door deze sterke combinatie de komende jaren nog onverminderd te kunnen doorgroeien in zowel gebruikersactiviteit als in omzet”, aldus Hyves over de overname. De netwerksite voelt de hete adem van andere sociale media als Facebook en LinkedIn in zijn nek.

Volgens TMG geeft de overname de digitale ambities van de groep een belangrijke impuls. TMG heeft onder meer de websites telegraaf.nl, geenstijl.nl en relatieplanet.nl in handen en verwacht met de overname van Hyves meer dan zestig procent van alle Nederlanders te bereiken.

Volgens TMG zou uit ervaringen bij Bol.com en Marktplaats, als Nederlandse tegenhangers van Amazon en Ebay, blijken dat Nederlanders sterk hechten aan een 'eigen' website met een lokale insteek en content. Hyves blijft daarom gewoon Hyves, aldus TMG.