Tros Radar blij met 'Youpgate' (update)

Consumentenprogramma Tros Radar is blij met de kruistocht van cabaretier en columnist Youp van 't Hek tegen de helpdeskterreur van bedrijven in het algemeen en T-Mobile in het bijzonder.

“Ik vind het een uitstekende actie. Iedereen die ooit verzeild is geraakt in de nachtmerrie die helpdesk heet, is blij met welke hulp dan ook”, aldus presentatrice Antoinette Hertsenberg tegen Shownieuws. “We krijgen wekelijks drie- tot vierduizend mailtjes en een groot deel daarvan gaat over helpdeskterreur."

Van 't Hek liet zich op Twitter en in een column in NRC Handelsblad zeer negatief uit over T-Mobile, nadat zijn zoon door de helpdesk van de provider van het kastje naar de muur werd gestuurd. De cabaretier riep vervolgens op tot een landelijke actie tegen de “helpdeskterreur”.

Inmiddels zijn al enkele duizenden negatieve helpdeskervaringen bij Van 't Hek binnengekomen en heeft T-Mobile excuses gemaakt aan de cabaretier. Van 't Hek is niet tevreden en zet zijn actie voort. Hertsenberg zegt hem graag een platform te willen geven in een uitzending van Tros Radar.

Update 16.30: De Consumentenbond en telecomwaakhond Opta hebben aan persbureau ANP laten weten de actie van Youp van 't Hek ook toe te juichen.