Vodafone gaat telefoons op afstand beheren

Vodafone is de eerste telecomoperator die het complete beheer van BlackBerry-e-mailtelefoons kan verzorgen. De Vodafone-dienst neemt bij ict-afdelingen van bedrijven en overheden de installatie, het onderhoud en beveiliging van de BlackBerry-telefoons over.

Al ruim tien jaar is de BlackBerry van het Canadese Research In Motion de leidende computertelefoon in de zakenwereld. Al vanaf de eerste versie, eind jaren negentig, kon het mail direct afleveren als ware het een sms'je. Nu kunnen andere telefoons dat ook, maar RIM blijft zakelijk een sterke speler.

Het beheer (en beveiliging) van de krachtige telefoon vergt echter de nodige inspanningen van het bedrijf dat de smartphones aan het personeel uitdeelt. Nu een telecomoperator dat beheer kan overnemen, is de BlackBerry ng interessanter voor de doelgroep.

Onderhoud
Vodafone monitort voor afnemers van de beheerdienst de stabiliteit en prestaties van de BlackBerry-telefoons binnen de organisatie en zorgt voor het onderhoud, softwarebeheer en incidentmanagement. Bovendien krijgen klanten maandelijks een uitgebreide rapportage op zowel serverbeheer als helpdeskondersteuning. Hierdoor hebben organisaties volledig inzicht in de prestaties van hun BlackBerry-dienst, zonder dat zij hier voortdurend zelf aandacht aan moeten besteden.

BlackBerry Managed Service is te integreren met andere Vodafone-producten, zoals GSM-beheer en toestelmanagement. Klanten hebben n contactpersoon voor vragen en krijgen n rekening voor al hun communicatieproducten.

Vodafone voor ondernemers-site:
http://www.vodafone.nl/zakelijk/uitleg_over_diensten/