Vodafone start 'Blyk': gesponsord gratis sms'en

Advertenties via de mobiel. Lang bediscussieerd, vaak verafschuwd, maar sinds 5 mei realiteit op het Vodafone-netwerk met de dienst Blyk.

Het zogenoemde mobiele advertentieconcept Blyk biedt leden via het Vodafone-netwerk aanbiedingen en andere berichten, gratis via sms. Bovendien kunnen Blykers, jongeren tussen 16 en 29 jaar, gratis sms'en naar alle netwerken en gratis bellen naar andere Blyk-gebruikers. Dit uiteraard in ruil voor het openzetten van de mobiel telefoon voor mini-advertentieberichten.

Adverteerders hebben voorts toegang tot de zogenoemde opt-in-database van Blyk, waarin gepersonaliseerde informatie staat van de gebruikers.

Sten van der Ham, hoofd van de consumentenmarketing voor pre-paiddiensten van Vodafone Nederland: 'Het merk Blyk en het gehele concept dat erachter zit, is een bewezen succes onder jongeren in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is mobile advertising een markt die nog in de kinderschoenen staat in Nederland en waar wij veel van verwachten de komende jaren.'

'Wij zijn ervan overtuigd dat het een succesvolle samenwerking wordt, waarbij Vodafone zorg draagt voor de kwaliteit van de telecomdiensten en Blyk garant staat voor een unieke mobiele media-ervaring voor jongeren', vindt Van der Ham.

Bron: www.vodafone.com en www.blyk.com