Voiceworks presenteert FMC-portfolio; integratie van vaste en mobiele telefonie

De integratie van vaste en mobiele toestellen: volgens telecomaanbieder Voiceworks heeft het de toekomst, en vanaf vandaag is het voor iedereen beschikbaar. In het Avoidrome in Lelystad was gisteren de kick-off van het uitgebreide mobiele portfolio.

Begin maart hoorden we voor het laatst over de ambitieuze mobiele plannen van telecomaanbieder Voiceworks. Voor werkgevers en zzp’ers klonk het als muziek in de oren. Meerdere nummers op één simkaart, dus zowel zakelijk en privé. Werknemers hoeven niet meer te sjouwen met twee telefoons.

Nummerbehoud ongeacht telefoontoestel (ideaal voor flexplekken), ook als degene thuis aan het werk is. Het bellen van onderlinge collega’s met je smartphone hoeft niet meer tegen het normale beltarief, maar maakt deel uit van de bundel die je als bedrijf neemt.

Startsignaal

Het is logisch dat het Aviodrome afgelopen maandag dan ook uitpuilde toen de mobiele diensten officieel werden gepresenteerd. Grote telecomproviders, werkgevers en tussenpartijen waren present om, onder het genot van een appelgebakje, het startsignaal van de mobiele diensten mee te maken.

‘De locatie is opzettelijk gekozen; we zijn omringd met de meest innovatieve concepten die Nederland rijk is’, zegt directeur Ruud van der Aar tegen WINMAG Pro. ‘We zijn dan ook blij dat het eindelijk zover is. Na de technische launch in juli staan we klaar om de drie mobiele diensten Voiceworks Mobile, Mobile Connect en Managed Mobile te presenteren’, aldus Van der Aar.

Bereikbaarheidsmatrix

Voiceworks Mobile vormt de basis van het aanbod telefoondiensten, maar biedt al veel meer dan wat je van mobiele telefonie gewend bent. Klanten kunnen gebruik maken van meerdere mobiele en vaste nummers op één toestel, voicemail-to-email en sms-to-email. Daarnaast biedt Voiceworks standaard een handige 'bereikbaarheidsmatrix', waarmee je zelf je gespreks- en sms-routing kunt bepalen.

‘Het tweede concept, Mobile Connect, koppelt je telefooncentrale aan het communicatieplatform van Voiceworks, waardoor alle faciliteiten van je telefooncentrale op de mobiele telefoon beschikbaar zijn. Nu kunnen medewerkers ook mobiel bellen met behulp van verkorte kiesnummers. Inkomende gesprekken worden aangeboden bij je eigen centrale. Je beslist zelf wanneer deze worden doorgezet naar een mobiel toestel’, zegt mede-directeur Stijn Nijhuis. Uniek hieraan is dat Voiceworks de integratie tussen pbx en mobiel op hun eigen gsm-netwerk laat plaatvinden, zonder dat de tussenkomst van een mobiele app nodig is. Ook een mobiele dataverbinding is daarvoor dus niet nodig.

De derde dienst, Managed Mobile, is het stokpaardje van Voiceworks. Of zoals ze het zelf omschrijven: het toppunt van vast-mobiel-integratie. Dankzij het samengaan van je mobiele en vaste toestel kun je voortaan collega's mobiel bellen of sms'en met verkorte kiescodes. Om wat andere functies te noemen: je kunt je belgedrag op persoons- en organisatieniveau nauwkeurig bijhouden door middel van de zogenaamde bereikbaarheidsmatrix en desgewenst bepaalde categorieën blokkeren (denk aan betaalde informatienummers).

De Voiceworks Mobile-diensten zijn verkrijgbaar via resellers. Voor meer informatie kun je terecht op de website van Voiceworks.