Vraag naar tablets op zakelijke markt groeit

Hoewel de tabletmarkt betere tijden heeft gekend, is er wel degelijk een lichtpuntje: de werkplek. In een nieuw rapport voorspelt Forrester Research een stijging in verkoop van tablets binnen de zakelijke markt.

Al even weten we dat het niet zo lekker gaat op de tabletmarkt. Ondanks dat de installed base groeit, krimpt de verkoop aangezien consumenten minder snel bereid een tablet te vervangen dan dat er nieuwe tablets verschijnen.

Forrester table
Bron: Forrester via Network World.

Toch laat de nieuwste forecast van Forrester zien dat er hoop is voor groei van tabletverkoop. Zo zou het marktaandeel van enterprise-tablets stijgen van zes procent in 2010 naar twintig procent in 2018. JP Gownder, werkzaam bij Infrastructure & Operations bij Forrester, geeft in een blogpost aan waar die groei vandaan komt. Zo heeft het partnerschap van Apple met IBM geleid tot diverse enterprise-applicaties voor iOS, levert de samenwerking van Microsoft met Dell goed werkbare Windows-tablets af voor de zakelijke markt en Android for Work maakt Android-tablets aantrekkelijk voor de zakelijke markt. Daarnaast werken mensen steeds vaker op een tablet, en is een tablet ook in te zetten binnen diverse soorten branches.

Voor de gehele Global Tablet Forecast ga je hierheen.