Webshopsystemen: verhalen uit de praktijk

Redactie WINMAG Pro
Ondernemers die spullen willen gaan verkopen via internet hebben daarvoor een webshopsysteem nodig. Er zijn zowel kant-en-klare als op maat gemaakte oplossingen, maar wat leert de praktijk? Twee verhalen.

Cateringextra.com is een webshop met grootkeuken apparatuur, horeca apparatuur, koelapparatuur en vriesapparatuur. Eerlijk zaken doen en een goede service is volgens eigenaar Marcel Stokbroode het allerbelangrijkste.

Vijf jaar

“Sinds 2005 is Horeca Extra actief met een webshop in horeca-apparatuur. Sinds die vijf jaar zijn we altijd blijven zoeken naar het perfecte systeem dat aan al onze verwachtingen voldoet. Een lastige opgave, totdat we Professionele-Webshop.nl ontdekte. Zij bieden Magento-webshops aan tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Na veel gelezen te hebben over Magento hebben we ervoor gekozen om met ze in zee te gaan." 

Eenvoudig

"Na een vragenlijst ingevuld te hebben, werd de webshop al binnen enkele dagen gebruiksklaar opgeleverd. Later wilde we graag wat wijzigingen doorvoeren in onder andere de tekst en kleur om het helemaal passend bij onze shop en producten te maken. Dit ging boven verwachting erg eenvoudig: je stuurt ze een ticket via het ticketsysteem en je ontvangt een prijsopgave. Nadat je hiermee akkoord gaat, voeren ze de wijzigingen dezelfde dag nog door. Het ticketsysteem gebruiken we tevens bij problemen of als we vragen hebben. Je krijgt bij oplevering van je webshop als extra service 2000 “support credits” om al je vragen te kunnen stellen. Mochten deze opraken, dan koop je uiteraard nieuwe, maar voor ons was dit starttegoed ruim voldoende."

1400 producten

"Inmiddels bevat onze webshop ruim 1400 producten en weten vele horecabedrijven onze website te vinden. Ik heb nog een aantal aanpassingen op de agenda staan, maar met deze nieuwe webshop zijn we klaar voor een gezonde toekomst.”

www.professionele-webshop.nl

Condoom-Anoniem.nl

Richard Spooren van Condoom-Anoniem gebruikt voor zijn website een combinatie van Joomla en Magento en maakte daarbij succesvol gebruik van Jira's MageBridge voor de koppeling tussen die systemen.

Erotisch

Op webwinkel Condoom-Anoniem komen jongeren makkelijk aan condooms en andere erotische artikelen. Tevens voorziet de website in voorlichting en nieuwsgaring. De winkel draait goed en heeft twee Thuiswinkel Awards gewonnen. Richard Spooren, oprichter en eigenaar licht toe: “Wij beschouwen het vertrouwen van onze klanten als ons bestaansrecht. Condoom-Anoniem moet daarom uitblinken in volledigheid en gebruikersgemak.”

Magento en Joomla

De motor achter de webwinkel is Magento en cms-systeem Joomla. Spooren: “Joomla is een cms met vele uitbreidingsmogelijkheden en Magento is dè webwinkelsoftware. Joomla is gebruiksvriendelijk, Magento is echter een stuk complexer. Maar met een goede voorbereiding en goed inzicht werd de hele ontwikkeling soepel doorlopen. “Om zelf zoveel mogelijk betrokken te zijn, wilde ik ook zoveel mogelijk zelf doen. Jira ondersteunde dit met goed projectmanagement.” Joomla wordt geïntegreerd in Magento middels MageBridge, ontwikkeld door Jira, die tevens bijgedragen hebben aan de implementatie.”

www.jira.nl

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie