'Meer dan 50 miljoen computers met LogMeIn'

Redactie WINMAG Pro

Iedere seconde wordt een nieuw apparaat toegevoegd aan de 'telewerkdienst' LogMeIn.com. Via de website kunnen beheerders en telewerkers de besturing van een andere computer overnemen. Nu zijn dat al 50 miljoen systemen.

LogMeIn, Inc. maakt bekend dat de producten op meer dan 50 miljoen apparaten zijn genstalleerd. Hieronder vallen onder meer Windows Pcs, Macs, servers en andere apparaten waardoor mensen op afstand verbinding kunnen maken met hun digitale omgeving.

75.000 apparaten per dag
Gemiddeld worden iedere dag 75.000 apparaten toegevoegd aan de LogMeIn services. LogMeIn gelooft daarmee het grootste en snelst groeiende Software-as-a-Service (SaaS) platform te hebben dat remote toegang en ondersteuning biedt.

NB: lees hier onze recente test van de dienst.


Via LogMeIn inloggen op een andere computer.Je neemt de besturing over in je eigen browser.Je moet alleen wel een plug-in installeren.

Het digitale leven
"LogMeIn is een belangrijk onderdeel van het digitale leven van miljoenen mensen. Dit zijn bijvoorbeeld thuiswerkers, IT professionals en eindgebruikers. De omgeving is steeds meer digitaal geworden en toegang hebben tot bedrijfsgegevens, applicaties, muziek, afbeeldingen en andere gegevens vanaf elke plek op deze wereld en vanaf ieder apparaat is noodzakelijk geworden", zegt Michael Simon, CEO van LogMeIn, Inc.
LogMeIn verbindt mensen op afstand met aan internet - gekoppelde apparaten. Dit zijn onder andere laptops en desktop computers, smartphones, verkoopterminals, afreken en andere apparaten. De LogMeIn suite van SaaS oplossingen bevat mogelijkheden voor directe klantondersteuning van deze apparaten, systeemadministratie, op afstand toegang en controle hebben, het delen van bestanden, virtuele priv netwerken, back-ups maken van gegevens en online meetings.

Marktfactoren
Naast de gebruikerservaring, beveiliging en de kracht van de oplossingen, gelooft LogMeIn dat verschillende marktfactoren bijdragen aan de groei van de vraag naar producten voor op afstand ondersteuning geven en op afstand toegang hebben.

"De markt voor toegang op afstand - en vooral ondersteuning op afstand - wordt gestimuleerd door een aantal wereldwijde trends. Daaronder: een groeiende mobiele werkomgeving, tekort aan vakbekwame medewerkers, de toenemende druk om IT ondersteunende kosten te verminderen terwijl de IT continue ondersteuning moet kunnen bieden n de enorme groei van via het internet verbonden mobiele apparaten", zegt Matt Healey, research manager, Software en Hardware Support Services, IDC.

LogMeIn-versies
LogMeIn Pro wordt gebruikt voor toegang en controle op afstand voor individuele gebruikers en kleine bedrijven met eigenschappen als printen op afstand, controle over het geluid, bestanden synchronisatie en het delen van bestanden;
LogMeIn Rescue, LogMeIn IT Reach en LogMeIn RemotelyAnywhere zijn de versies van LogMeIn die worden gebruikt door IT-professionals om op afstand toegang te krijgen, het probleem vast te stellen en om de computers en smartphones te beheren en te repareren;
LogMeIn Hamachi biedt een virtueel priv netwerk (VPN) service waarmee een computernetwerk kan worden opgezet tussen remote Windows-computers;
LogMeIn Backup is een service die abonnees installeren op twee of mee computers om een automatisch back-upnetwerk te creren;
LogMeIn Free biedt gemakkelijk en gratis toegang op afstand vanaf iedere computer - met een internetverbinding - tot de pc van een gebruiker. Het is als gratis dienst ideaal voor ondersteuning op afstand van een familielid. Het is wel een beperkte versie. Je kunt alleen de desktop overnemen; er zit geen bestandsbeheerder in.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een van de bekendste leveranciers van on-demand remote connectivity-oplossingen voor het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden 'on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free, LogMeIn Pro, LogMeIn Ignition, LogMeIn Rescue, LogMeIn IT Reach, LogMeIn Backup, RemotelyAnywhere en LogMeIn Hamachi.
LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest.
Info: www.logmein.nl

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie