'Chaos bij helpdesk KPN InternetPlusBellen'

Redactie WINMAG Pro
In De Telegraaf doet een klokkenluider verslag van de 'chaos' die heerst op de afdelingen binnen KPN die zich bezighouden met het verhelpen van problemen met de dienst InternetPlusBellen van KPN.

Bij InternetPlusBellen wordt de vaste telefoonaansluiting van de klant opgewaardeerd naar een adsl-verbinding met daaroverheen een digitale telefoonverbinding (VoIP) indien de klant belt of wordt gebeld. Met de omschakeling naar InternetPlusBellen gaat veel mis, bewijst de stapel klachtenbrieven bij De Consumentenbond. De KPN beloofde eerder beterschap maar volgens de anonieme klokkenluider komt daar in de praktijk niet veel van.

De servicedesk zou 'n grote chaos' zijn waar personeel op de computer spelletjes speelt, priv-mail van klanten leest en klagers bewust extra lang telefonisch in de wacht zet.
Het telecomconcern ontkent in De Telegraaf echter in alle toonaarden. Er zijn in het verleden dingen fout gegaan, maar dat gebeurt niet meer, aldus een KPN-woordvoerder in de wakkere ochtendkrant.

De klokkenluider wijst op het risico dat na de aanvraag van InternetPlusBellen de KPN-abonnee wekenlang niet kan bellen en internetten. Het zo gaan om enkele procenten van de totale groep aanvragers. Verwerking van de klachten van die groep zou te traag verlopen, waardoor een oplossing nog weken of zelfs maanden zou uitblijven.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie