Facebook doet cryptocurrency-advertenties wegens misleiding in de ban
Rob Leathern, Product Management Director bij Facebook, maakt de beslissing bekend in een bericht op de business-pagina’s van Facebook. De nieuwe regels volgen op meer veranderingen bij Facebook. Zo wil het sociale netwerk meer ruimte geven aan updates van contacten in nieuwsfeeds ten koste van berichten afkomstig van pagina’s die gevolgd worden. Tevens wil Facebook meer lokaal nieuws aanbieden binnen de nieuwsfeed van gebruikers.
Regelgeving raakt met name cryptocurrencies
Hoewel de nieuwe regels zich uitspreken over financiële services, is het duidelijk dat het met name gaat om cryptocurrencies gezien de voorbeelden die gegeven worden van advertenties die niet meer welkom zijn op Facebook:

Volgens Leathern wordt er expres breed geblokkeerd om er zeker van te zijn dat misleidende advertenties geen ruimte krijgen op Facebook. Dit leidt dus mogelijk ook tot het blokkeren van advertenties die niet perse misleidend zijn. De regels zullen geregeld bijgeschaafd worden naarmate er beter beoordeeld kan worden of een advertentie misleidend is, aldus Leathern.