Hoe verhoog je de conversie op je webshop?

Redactie WINMAG Pro
Een bom van een webshop daar droom je als webshopondernemer natuurlijk van. Zo’n webshop die op rolletjes loopt, waarnaar klanten als vliegen op stroop op af komen en hun weg weten te vinden.

Kortom: een webshop waar je voor het aantrekken van klanten en verkoop niet al te veel omkijken naar hebt. Ideaal. Maar hoe bereik je dat? In deze blog geven je een aantal hands-on tips om meteen mee aan de slag te gaan.

Duidelijke call-to-action en vlotte teksten

Zorg voor heldere communicatie en teksten op je webshop. Als je wil dat de bezoeker actie onderneemt op een bepaalde pagina, dan moeten je teksten hier ook aan bijdragen, met een heldere en klaar en duidelijke call-to-action als kers op de taart. Doelgerichte pagina’s met vlot geschreven teksten zijn onmisbaar op je webshop, want zo begeleid je je klant snel door de customer journey. Bepaal dus altijd eerst wat het doel is van de pagina. Wil je informeren, motiveren, charmeren of activeren? Elk doel vraagt een specifieke aanpak. Onthoud dat je best trouw blijft aan dat doel en ook je call-to-action altijd in dat daglicht plaatst. Zo kan je bij een informatieve pagina een call-to-action knop plaatsen waar de klant wordt doorgeleid naar een blog met meer specifieke info, of misschien wel een aanmelding voor je nieuwsbrief toevoegen. Ellenlange teksten? Daar hebben je klanten meestal geen boodschap aan, hou het kort, krachtig en duidelijk. Vertel 1 boodschap per pagina. Wil je activeren tot aankoop? Zeker dan is het belang van een doordachte inleidende webtekst en verleidelijke call-to-action niet te onderschatten. Denk dus goed na over de content en de copy op je webshop en ga nauwkeurig na hoe jij jouw klant overhaalt om op die call-to-action te klikken.

Het belang van de checkout voor meer verkoop

Webteksten en call-to-actions on point? Mooi! Dan heb je met wat geluk al heel wat klanten door de eerste fasen van de customer journey kunnen begeleiden. Gaan ze ook effectief over tot een aankoop? Dan zit je helemaal goed. Voor een hogere conversie bekijk dan zeker ook het checkoutproces op je webshop. Hoe snel verloopt die eigenlijk? Welke betaalmethoden biedt je aan? En welke betaalprovider helpt jou hierbij? We raden je zonder twijfel aan om iDEAL aanvragen hoog op je prioriteitenlijstje te plaatsen.

Je checkout onder de loep

Hoe makkelijk is het om een product of dienst effectief te bestellen? Weet dat een ingewikkelde, trage of omslachtige checkout ervoor kan zorgen dat heel wat potentiële kopers afhaken. Omdat ze het niet vertrouwen of gewoon omdat het vooruit moet gaan. Mensen zijn van nature een beetje ongeduldig en de snelle digitale vooruitgangen die hebben daar alleen maar aan bijgedragen. Alles moet sneller dan sneller en liefst gisteren al klaar zijn. Zodus ook jouw checkout! Naast ongeduldige wezens zijn we ook gewoontedieren en betalen we dus graag met online betaalmethoden die we kennen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie