Remote neemt Easop over om bedrijven te helpen bij toekenning en beheer van aandelen voor globaal talent

Redactie WINMAG Pro

Remote, specialist in het opbouwen, beheren en ondersteunen van internationaal verspreide teams, heeft de overname van Easop afgerond. Het van origine Belgische Easop is dé compliance-oplossing voor bedrijven met internationaal talent voor het toekennen en beheren van aandelenkapitaal aan hun teams in meer dan 70 landen. Door deze overname wordt het voor klanten van Remote nog eenvoudiger om aandelen toe te kennen aan teamleden over de hele wereld. Het stelt ze in staat om aantrekkelijkere arbeidsvoorwaarden aan te bieden en de concurrentie een stapje voor te blijven bij het aantrekken van talent. 

Equity incentives zijn een effectief middel voor startups en andere bedrijven om talent aan te trekken en te behouden. Maar wanneer iemand in het buitenland woont, maken de complexiteit van belastingen, verschillen in effecten- en arbeidswetgeving, rapporteringsvereisten en andere factoren het moeilijk en duur om aandelenpremies aan te bieden. Easop, opgericht in 2022 door Valentin Haarscher, Thierry Colsenet en Naël El Berkani, integreert met cap table-platforms zoals Carta om bedrijven in staat te stellen de naleving van aandelenplannen voor hun teams te automatiseren en beheren. 

Easop biedt bedrijven de mogelijkheid om aandelenplannen op te zetten en te beheren voor werknemers en freelancers in meerdere landen, zonder tussenkomst van trage en dure externe juridische adviseurs. Door landspecifieke inzichten te verstrekken in typen aandelenopties, belastingen en andere relevante regelgeving, stelt Easop bedrijven in staat om gegevensgestuurde beslissingen te nemen die zowel tijd als geld besparen. Daarnaast biedt het platform gepersonaliseerde en lokale voorlichting over aandelenkapitaal voor werknemers, inclusief lokale rapportageverplichtingen, informatiematerialen en hulpmiddelen om de waarde van hun aandelenkapitaal bij te houden van toekenning tot uitkering. 

Easop heeft in totaal 3,5 miljoen dollar opgehaald bij investeerders waaronder Partech Ventures, Boldstart Ventures, Kima Ventures, Cooley LLP en SemperVirens VC. 

Tienduizenden bedrijven gebruiken Remote om talent over de hele wereld te vinden, aan te nemen , te beheren en te betalen, hetzij als directe werknemers, freelancers of via Remote in landen waar ze geen juridische entiteiten hebben. Door de integratie met Easop krijgen Remote-klanten toegang tot een uitgebreide reeks tools om competitieve beloningspakketten voor globaal talent samen te stellen, zoals de uitgebreide ondersteuning van Easop voor globale aandelenbonussen, de Compensation Explorer van Remote met globale salarisbenchmarks, geïntegreerde loonadministratie, lokale gezondheids- en pensioenvoordelen, relocatiediensten en nog veel meer. 

"Voor het talent van wereldklasse dat door de klanten van Remote wordt ingehuurd, is de kans om te delen in het succes dat zij helpen creëren, een krachtige motivator en een bewijs van hun waarde binnen de organisatie," aldus Job van der Voort, CEO en medeoprichter van Remote. "De overname van Easop breidt de mogelijkheden van Remote op dit belangrijke gebied aanzienlijk uit, waardoor het een ideale eerste acquisitie voor ons bedrijf is. Dit markeert het begin van onze voortdurende strategie om ons platform te verbeteren door middel van interne en externe investeringen. We blijven op zoek naar nieuwe mogelijkheden om ons aanbod verder uit te breiden." 

"We zijn verheugd om onze expertise naar Remote te brengen en de impact van onze oplossingen te vergroten, zodat we meer bedrijven kunnen helpen bij het omgaan met de complexiteit van globale aandelencompensatie", aldus Valentin Haarscher, CEO en medeoprichter van Easop. "Het Easop-team kijkt ernaar uit om een centrale rol te spelen in de missie van Remote om global HR voor iedereen toegankelijk te maken." 

Ga voor meer informatie over Remote naar remote.com. Ga voor meer informatie over Easop naar easop.com

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie