Review: dean onepro biedt het antwoord op de stop van ISDN

Geert van der Klugt
Het ISDN-netwerk verdwijnt op 1 september 2019. Bedrijven die momenteel nog gebruikmaken van het analoge netwerk, zijn aan vernieuwing toe. Deze groeiende vraag maakt een kwalitatieve communicatieoplossing met het uur belangrijker. Geen betere timing om een blik te werpen op de cloud-telefonie die dean onepro biedt.

In een regel biedt dean onepro een complete, in de cloud gehoste telefoondienst die werkt op basis van Voice over IP (VoIP). Investeren in telefooncentrales is hiermee verleden tijd. In een enkel contactmoment verzorgt dean one de benodigde toestellen, thuiswerkplekken, extensies voor smartphones en meer.

Dienstverleners

Het vergemakkelijken van telefonie: aandacht voor de eindgebruiker staat centraal. Aandacht voor resellers eveneens. Partners hebben de mogelijkheid om met gemak meerdere cloud-telefoniepakketten te bestellen, configureren, in te zien en op afstand te beheren. VoIP is goedkoop. Dusdanig goedkoop dat – in vergelijking met ISDN-tarieven – besparingen tot 92 procent oplopen. Belmogelijkheden zijn onbeperkt en het tarief staat vast. Alhoewel dean one voorziet van toestellen, is het voor bedrijven mogelijk om reeds aanwezige Yealink- of Polycom-apparaten te gebruiken.

LEES OOK: Alles over unified communications

In dit geval is het installeren van de service letterlijk plug and play: kies vanuit de beheertool een toestel en de configuratie gaat bijna vanzelf. Een combinatie van vaste en mobiele telefonie wordt bewerkstelligd door de dean remote-app. Hiermee bedien je de vaste telefoon vanaf een mobile device, wat in de praktijk de mogelijkheid biedt om volledig mobiel te telefoneren, op basis van een enkel pakket. De app is beschikbaar voor zowel iOS als Android, in de App Store of op Google Play.

Beheer

Eindgebruikers en jijzelf hebben via de dean onepro beheer tool toegang tot gebruikers- en bereikbaarheidsinstellingen. Aanpassingen in de centrale zijn vanuit hier direct door te voeren. Zo kun je snel en gemakkelijk groepen, telefoonboeken, doorschakelschema’s, gebruikersnamen, IVR’s en wachtrijen aanmaken of wijzigen. Tot slot is synchronisatie van (onder andere) contactinformatie met gemak te configureren: integratie met MS Outlook, Skype for Business en dergelijke populaire CRM-systemen wordt ondersteund. 

afbeelding van Geert van der Klugt

Geert van der Klugt | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Geert