Speakup: met volle kracht vooruit

Redactie WINMAG Pro
Ieders privacy staat steeds meer onder druk. Datalekken leiden tot identiteitsdiefstal; profilering van advertenties leiden tot politieke beïnvloeding. Speakup stelt zich bij de ontwikkeling van haar producten als doel de veiligheid zoveel mogelijk te waarborgen. Vanaf 1 januari 2019 zijn er vier nieuwe producten beschikbaar: Vast & Mobiel Compleet, Speakup Compass met vernieuwde app, Speakup CTI en Speakup Access. Voor ons aanleiding voor een gesprek met Rick Sulman, CEO van Speakup.

Volledig vernieuwd netwerk

Speakup verkent samen met anderen nieuwe mogelijkheden en durft risico’s te nemen, zo staat op de website geschreven. Geheel volgens deze doelstelling ging Speakup afgelopen jaar te werk om het bedrijf verder te laten ontwikkelen en de klant daarmee nog meer te bieden. ‘Speakup bestaat dit jaar 15 jaar. Ons netwerk is in die periode gegroeid en kreeg er veel nieuwe functies bij’, begint Rick. ‘We kwamen op een gegeven moment tot de conclusie dat, als we voortdurend willen blijven ontwikkelen op hetzelfde netwerk, het verstandig was om helemaal opnieuw te beginnen. En dat hebben we gedaan.’ Het geheel nieuwe netwerk van Speakup is vanaf de grond opgebouwd. ‘We hebben een compleet nieuw netwerk naast het bestaande netwerk ontwikkeld, omdat we geen verstoringen wilden veroorzaken op ons huidige productieplatform. Op dat nieuwe netwerk gaan we al onze toekomstige producten ontwikkelen.’ Dat vindt Speakup belangrijk voor de toekomst: snel kunnen ontwikkelen en nieuwe technologieën gebruiken. Want naast privacy en veiligheid is technologie bij ons een belangrijk punt.’

Security & privacy verankert

Een terugkerend onderwerp bij het integreren en ontwikkelen van die nieuwe technologieën is security. Dat is bij Speakup niet voor niets. ‘Veiligheid en privacy hebben bij ons altijd voorop gestaan; dat zit in ons DNA. Als je kijkt naar wat er gebeurt op het gebied van internet en telecom en de macht die de techgiganten hebben, maar ook buitenlandse overheden, dan is het ontzettend belangrijk dat wij Nederlandse/Europese partijen hebben die deze diensten aanbieden en zich bewust zijn van deze onderwerpen.’ Ondertussen werkt Speakup samen met haar partners eraan om stappen vooruit te zetten: want stilstand is achteruitgang. ‘We hebben nu nieuwe software op ons netwerk: de Speakhub. Dat is een soort interface waarbij klanten rechtstreeks en veilig met ons netwerk kunnen praten. Op dit platform gaan we in samenspraak met partners communicatieoplossing bouwen, waarbij de veiligheid van gebruikers centraal staat.’

Niet langer achter de schermen

Op 20 september presenteerde Speakup aan de partners de nieuwe koers. Of is koers niet het juiste woord? ‘Het is niet zo dat we het roer plotseling omgooien’, reageert Rick. In plaats daarvan maakt Speakup nu duidelijk waar ze de afgelopen periode mee bezig is geweest. ‘Er is bij ons ontzettend veel gebeurd onder de motorkap en achter de schermen. Wat wij nu doen is het uitspreken en het laten zien.’ Dat doet Speakup onder andere met een Roadshow, waarbij ze langs alle partners gaat om uit te leggen wat er allemaal is gedaan en wat ze kunnen verwachten. ‘We leggen bijvoorbeeld met de Speakhub uit hoe het werkt, wat partners daarmee kunnen en wat we voor elkaar kunnen betekenen. Het partnerkanaal gaat meer van ons zien en horen.’ Ook krijgen de klanten en gebruikers van de oplossingen van Speakup de mogelijkheid hun mening te geven over de producten en diensten, zodat het voortdurend kan vernieuwen. Dat is het idee. Speakup kiest er nadrukkelijk voor om dit samen met de partner in cocreatie te gaan doen.

Nieuwe producten

Vanaf 1 januari zijn er vier nieuwe producten beschikbaar. Waar is Rick het meest trots op? ‘Het eerlijke antwoord is de Speakhub; dat is tegelijkertijd het product waar de meeste klanten het minst van zullen merken. Dat is de API die ergens in de Cloud zweeft en waarmee klanten met ons platform praten.’ Toch zal de Speakhub in de toekomst steeds prominenter naar voren komen. ‘Uiteindelijk gaan we in 2019 met partners communicatieoplossingen bouwen op de hub en dat zal steeds zichtbaarder worden.’ ‘Waar voor ons de kracht zit bij onze andere nieuwe producten, is het onderliggende netwerk; ons eigen netwerk, waar security en privacy belangrijk zijn. Wij kunnen klanten garanties geven dat de data enkel in Nederland opgeslagen wordt, dat dit op een veilige manier gebeurt en de privacy gewaarborgd blijft. Het gaat vooral om het achterliggende verhaal.’

Vast & mobiel compleet: voel je vrij

Bij Speakup kan je terecht voor zowel zakelijke, vaste telefonie als mobiele telefonie. Voor ieder wat wils dus, maar is het eigenlijk niet vreemd dat je de keuze überhaupt nog moet maken? Daarom biedt de VoIP-aanbieder Speakup Vast & Mobiel compleet aan: een totaaloplossing die de voordelen van vast en mobiel bellen combineert. Vind je het belangrijk dat medewerkers onderweg net zo goed bereikbaar zijn als op kantoor? Met Speakup Vast & Mobiel Compleet ben je zakelijk altijd uitstekend bereikbaar op kantoor, onderweg én thuis op het telefoonnummer van jouw keuze. Betrouwbaar voor je klanten en efficiënt voor jou.

Speakup Compass: de virtuele telefooncentrale

Bij VoIP telefonie, ook bekend als bellen via het internet, Hosted PBX of telefonie in de Cloud, hoort natuurlijk een virtuele telefooncentrale. Geen grote kast op kantoor, maar een telefooncentrale in de cloud, die via een webbrowser gemakkelijk bereikt en ingesteld kan worden... Met het gebruikersvriendelijke beheersysteem van Speakup Compass kan je de complete route van het inkomende belverkeer inrichten, wachtrijen instellen, doorschakelingen regelen, gebruikers toevoegen en voicemail instellen. Met de bijbehorende app stel je mobiel je eigen beschik- en bereikbaarheid in. Regel zelf de automatische doorschakelingen, bepaal zelf met welk telefoonnummer je wilt bellen of meld je gemakkelijk aan of af bij een wachtrij. Zo worden inkomende gesprekken altijd efficiënt afgehandeld, juist als je even niet beschikbaar bent. Daarmee krijg je grip op je zakelijke telefonie, ‘bereikbaar zijn zoals jij wilt’ noemt Speakup dat.

Speakup CTI: klantvriendelijk bellen

Verbind VoIP telefonie met jouw klantendatabase. Door Computer Telefonie Integratie (CTI) kan gemakkelijk een koppeling gemaakt worden tussen jouw virtuele telefooncentrale en vrijwel elke klantendatabase; met als doel het verbeteren van je klanttevredenheid. Computer Telefonie Integratie (CTI) verbindt VoIP-telefonie met jouw eigen klantendatabase, zowel op CRM- als ERP-systemen. Zo opent er automatisch een klantcontactkaart op het bureaublad bij een inkomend telefoongesprek en heb je direct alle klantgegevens bij de hand. Je kan dan meteen de klant effectief verder helpen. Ook kun je met één muisklik eenvoudig telefoongesprekken starten. De applicatie kan binnen enkele minuten eenvoudig worden ingesteld en is daarna makkelijk te gebruiken. Zo help je jouw klanten snel en efficiënt.

Speakup Access: veilig verbinden

De uitdaging van alle bedrijven: medewerkers zo veilig mogelijk laten werken op een betrouwbare voice dataverbinding. Niet alleen zorgen voor een optimale bereikbaarheid, maar ook beschikbaarheid en veiligheid garanderen. De koppeling tussen je bedrijfsnetwerk en het core netwerk van Speakup is de basis voor een stabiele infrastructuur met een hoge beschikbaarheid. Daarnaast biedt Speakup Access een compleet portfolio op het gebied van voice-diensten. Met de meest betrouwbare infrastructuren en netwerkcomponenten zorgt Speakup ervoor dat de continuïteit van jouw bedrijfsprocessen gewaarborgd blijft.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie