Speakup werkt aan privacy van de burger

Jordi Smit
De privacy van de burger staat steeds meer onder druk. Speakup stelt zich daarom als doel om de vrijheid van de burger zoveel mogelijk te garanderen. Op de Speakup Partner & Jubileum Event 2018 creëerde Speakup een leuke & inspirerende dag, boordevol informatie, innovatie, inspiratie, sprekers en een tikkeltje geplande chaos. En wij waren erbij!

Veranderingen Speakup

De middag werd afgetrapt met dagvoorzitters Thijs & Joep, beter bekend als de Bucket Boys. Het duo staat bekend om hun creatieve en spraakmakende video's én presenteert het programma How Do They Do It? op Discovery. De Bucket Boys waren door Speakup uitgenodigd om de kracht van innovatie verder uit te leggen en hun zienswijze te vertellen. Na een kort introductiepraatje kwam Florian Overkamp op het podium om de nieuwe doelstellingen van Speakup toe te lichten. Het event vond namelijk plaats om de ingrijpende veranderingen die bij Speakup hebben plaatsgevonden te promoten. Speakup heeft ervoor gekozen om een andere organisatiestructuur te ontwikkelen, waardoor nog meer creativiteit vanuit de organisatie kan voortvloeien. Enkele veranderingen zijn:

  • nieuwe netwerken voor producten en dienstverlening;
  • een transformatie van een hierarchische naar een platte organisatie;
  • het versterken van de samenwerking met de partners;
  • de interne communicatie verbeteren.

Speakup verandert netwerk

Een van de grote veranderingen is het transformeren van het complete netwerk. Waarom? Om op deze manier meer flexibiliteit te bieden voor de klant, waardoor veranderingen in de toekomst op een makkelijkere manier kunnen plaatsvinden. Met de Speakhub heeft Speakup een grote deel van het netwerk in eigen beheer en houdt het een klein deel onder controle. Deze informatie en meer was te vinden op het innovatieplein, waarbij een aantal partners eveneens de vrijheid kregen hun producten te promoten.

LEES OOK: Ook in 2018 blijft Speakup volop innoveren

Afsluiting Bucket Boys

Na ons bezoek aan het innovatieplein gingen de Bucket Boys weer verder met hun verhaal over innovatie. Ze haalden diverse voorbeelden aan waarin ze lieten zien ver te durven gaan om hun doelen te bereiken. Zo richtten ze voor hun programma zogenaamd SBS7 op en kregen ze het daardoor aan de stok met John de Mol. Toen ze een persbericht wilden opstellen, en ze de auteursrechten niet wilden breken, vroegen ze een willekeurige John de Mol om directeur van hun SBS7 te worden. De Bucket Boys wilden met het voorbeeld laten zien dat je met innovatie niet bang moet zijn andere paden te bewandelen. Na een rondleiding door het museum en te hebben genoten van een heerlijk avondmaal, verlieten we het evenement weer.

Meer informatie volgt later.

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi