Talk!: Eizo

Redactie WINMAG Pro
Eizo staat in Nederland al jaren bekend om hun hoogwaardige monitoren. De distributie van hun producten werd in ons land gedaan door Avnet technology Solutions. Vanaf juli neemt Eizo deze taak over en betrekken ze een eigen kantoor in Nederland. Wij spraken hierover met Yoshitaka Jitsumori, President & CEO EIZO NANAO Corporation, Minoru Kontani, Executive Vice President & COO EIZO Europe GmbH en Ewald Verholt, General Manager Eizo Europe GmbH, Vestiging Nederland.

Waarom heeft Eizo haar eigen kantoor in Nederland en een Europees hoofdkantoor in Duitsland in juli geopend en neemt het afscheid van Avnet Technology Solutions?

Jitsumori: ‘De Europese markt worden in toenemende mate belangrijk voor ons. Wij vonden daarom dat de tijd was gekomen om afscheid te nemen van onze voormalige distributeur Avnet, en onze klanten direct te ondersteunen vanuit ons eigen Europese hoofdkantoor in Duitsland en via lokale vestigingen waaronder deze in Nederland. EIZO is voornemens signi¬ cante lange termijn investeringen te doen in bestaande marktsegmenten als wel in nieuwe verticale markten. Avnet heeft voor ons een belangrijke bijdrage geleverd in de positieve ontwikkeling van het EIZO merk de afgelopen jaren en daar zijn we Avnet zeer veel dank aan verschuldigd.’

Wat zijn de grootste veranderingen?

Kontani: ‘De nieuwe naam, EIZO Europe, geeft het eigenlijk al goed aan: we bundelen alle EIZO activiteiten onder één dak! We bedienen onze klanten (resellers) in Nederland nu direct en managen de EIZO business in Europa vanuit ons nieuwe Europese hoofdkantoor in Mönchengladbach te Duitsland.’

Welke verwachtingen heeft Eizo van het nieuwe hoofdkantoor?

Jitsumori: ‘Naast het nieuwe hoofdkantoor, is EIZO nu vertegenwoordigd in veertien Europese landen. Met dit als uitgangspunt zullen we voorzien in een betere ondersteuning in de ontwikkeling van de business in verticale marktsegmenten en in de support aan wereldwijde large accounts. Hierdoor zijn wij beter in staat tegemoet te komen aan de eisen en wensen van onze klanten.’

Wat betekent dit voor jullie klanten en partners?

Verholt: ‘Uiteraard kunnen onze klanten en partners blijven rekenen op de dienstverlening (zoals de logistiek, de leveringsbetrouwbaarheid en beschikbaarheid) en de kwaliteit die men mag verwachten van EIZO. De bekende contactpersonen zullen eveneens hetzelfde blijven. Aanvullend zullen er nieuwe mogelijkheden en markten beschikbaar komen voor onze partners, gezien we gezamenlijk deze markten zullen gaan bedienen.’

Verticale marktsegmenten zijn belangrijk voor Eizo, in welke marktsegmenten zijn jullie actief en wat kunnen we nog meer verwachten?

Verholt: ‘Eizo is onder andere actief in het medische segment waarin we onderscheid maken in bijvoorbeeld diagnostische monitoren, endoscopie monitoren en operatiekamertoepassingen. Ook de gra¬fische, kleurkritische markt is een belangrijk segment, gericht op zowel fotogra¬fie, video als pre-press-toepassingen. Verder richten we ons met speci¬fieke producten op de Air Traffic Control-, Maritieme-, Industriële-, CADCAM- en Control/meldkamer omgevingen. Maar laten we ook de of¬ ce markt niet vergeten waarin we meer en meer waardering zien van onze eindgebruikers op het gebied van beeldkwaliteit, duurzaamheid, arbo en ergonomie, long-life-cycle, betrouwbaarheid en uiteraard de unieke 5 jaar on-site garantie termijn. EIZO zal haar assortiment blijven door ontwikkelen en aanvullen waarbij we nieuwe technisch geavanceerde en energiezuinige producten tegemoet kunnen zien!’

Wat betekenen deze veranderingen voor de medewerkers?

Kontani: ‘EIZO wordt vertegenwoordigd door een uitmuntend team. Er werken ongeveer 40 van onze collega´s op het nieuwe EIZO Europe hoofdkantoor in Mönchengladbach en in totaal 75 medewerkers in Europa. Alle medewerkers zullen in beginsel hetzelfde werk voortzetten als daarvoor. Vanaf het allereerste begin heeft iedere medewerker zich sterk geïdentificeerd met het merk EIZO en de EIZO-producten. Onze medewerkers zien deze overgang naar EIZO Europe dan ook als een enorme positieve ontwikkeling, zonder enige uitzondering!‘

EIZO Europe’s Nederlandse kantoor is gevestigd in Eindhoven en het Duitse hoofdkantoor in Mönchengladbach. Waarom is er voor deze locaties gekozen?

Kontani: ‘Zowel Mönchengladbach als Eindhoven liggen in de directe nabijheid van onze vorige locaties en daardoor ook goed te bereiken voor onze bestaande medewerkers. Met die gedachte was het zoeken naar een geschikt kantoor in deze omgeving vanzelfsprekend voor ons. We wilden geen van onze hoog gekwalificeerde medewerkers verliezen.’

EIZO heeft een specifieke werkwijze, kun je uitleggen wat daar zo bijzonder aan is?

Verholt: ‘Uiteindelijk gaat het om de beste oplossing voor onze eindklant! Vaak werken we intensief samen met een Reseller. We gaan namens of samen met een Reseller naar de eindklant om daar de behoeften op een (specifieke) werkplek te bespreken. Vervolgens gaan we samen met een eindklant een test traject in, waarbij we Eizo-monitoren persoonlijk op bruikleen plaatsen op de werkplek. Met de juiste specifieke instellingen en installaties kan de eindklant dan direct productief aan de slag om zo een juiste indruk te krijgen van het Eizo-product. De kracht van deze werkwijze is het intensieve contact met de eindklant alsmede de samenwerking met de Reseller.’

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie