Waarom je in moet zetten op een mobiele website

Waarom je in moet zetten op een mobiele website

Redactie WINMAG Pro

Het is wonderbaarlijk, maar er zijn nog steeds bedrijven die niet inzetten op een mobiele website. Je herkent het vast wel, je opent een website en alle letters staan door elkaar heen. Vreemd eigenlijk want dat zou in het huidige tijdperk toch verleden tijd moeten zijn. Ben je nog niet overtuigd, lees dan hier waarom je in moet zetten op mobiel.

 

Mensen gebruiken continu telefoons

Ga maar eens bij jezelf na hoe vaak je even je telefoon erbij pakt. Even kijken hoe laat dat restaurant open is, een feitje opzoeken of even een gokje wagen in het beste online casino. Kortom, mensen willen altijd online zijn en dat kan alleen via een mobiel apparaat. 

Het zal mensen behoorlijk frustreren als een website niet leesbaar is of online gokkasten traag laden. Het gevolg is dat klanten een kijkje gaan nemen bij de concurrent. Zijn die wel bereikbaar via mobiel dan zie je ze waarschijnlijk niet meer terug. 

Google houdt ervan

Hoe je het ook wendt of keert, je bent voor verkeer afhankelijk van Google. Wil je dat mensen je website als eerste te zien krijgen als ze zoeken, dan moet je pagina mobiel zijn. Google heeft in 2015 al aangegeven dat een goede mobiele website meetelt in de SEO-ranking (Search Engine Optimization). 

SEO kun je vertalen naar zoekmachineoptimalisatie. Hieronder vallen alle dingen die je doet om te zorgen dat Google je website zo hoog mogelijk op de zoekpagina zet. En dat allemaal zonder ervoor te betalen. 

Google bepaalt je positie aan de hand van een lange lijst aan eisen. Een van de belangrijkste dingen is dat je website van goede kwaliteit is. Het gaat hierbij zowel om de inhoud als om de leesbaarheid en eenvoud van navigeren.

Houd je aan de volgende richtlijnen zodat Google je website als mobiel vriendelijk ziet:

  • Werk niet meer met software die niet op mobiele apparaten draait. Flash is hier een voorbeeld van.
  • Controleer of je teksten niet verspringen als de website op een mobiel apparaat wordt gebruikt.
  • Zorg dat pictogrammen en menu’s zich qua grootte aanpassen aan het scherm. 
  • Zorg dat links en pictogrammen niet te klein zijn. Anders kan men er niet op klikken.
  • Vermijd pop-ups. 

De kans op leads is groter

Als bedrijf heb je vaak maar één kans om een goede indruk te maken. Als mensen online gaan zijn er heel veel momenten waarop ze af kunnen haken. Dat is bijvoorbeeld het geval als ze dingen niet kunnen vinden of te vaak door moeten klikken. 

Iemand zo ver krijgen dat ze je website openen is niet altijd even makkelijk. Je moet hiervoor onder andere investeren in SEO en advertenties. Kortom, als ze je website eenmaal vinden, wil je ze niet kwijt. Is de website onduidelijk of onpraktisch dan raak je leads kwijt. 

Het is goed voor je reputatie

Een website is toch een beetje het visitekaartje van nu. Het geeft zowel nieuwe als bestaande klanten een beeld van het bedrijf. Als dat visitekaartje rommelig overkomt, zal dat voor de klant iets zeggen over het bedrijf. Als je namelijk zo slordig omgaat met een website, hoe gaat het er op kantoor dan aan toe. Kortom, er zijn tal val redenen te noemen om energie te stoppen in een mobiele website. 

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie