Waarom visuele content zoals bedrijfsfilms werkt

Waarom visuele content zoals bedrijfsfilms werkt

Redactie WINMAG Pro

In een wereld waar de concurrentie moordend is, moet je als bedrijf keihard werken om op te vallen. Dat doe je natuurlijk niet met een basic stuk tekst: vandaag de dag draait het allemaal om visuele content. Instagram, Facebook, TikTok: het is allemaal gebaseerd op video. Hoe je dat aanpakt? Dat lees je hier! 

Het geheim achter de kracht van visuele content 

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Wij onthouden video’s en foto’s veel beter dan tekst. Een goede video kan echt een wereld van verschil maken voor je merkbekendheid en het kan ervoor zorgen dat klanten jouw merk op een positieve manier onthouden. 

Wat kan een bedrijfsfilm voor jou betekenen? 

Een bedrijfsfilm kan het verhaal achter je merk vertellen met beeld en geluid. Je snapt natuurlijk dat dit veel meer indruk maakt dan een paar woorden op papier. Een visuele boodschap geeft je bedrijf een menselijk gezicht, wat vertrouwen opwekt bij je klanten en je partners. Nog een pluspunt: mensen onthouden visuele content veel beter dan tekst. Een goed gemaakte video kan complexe verhalen uitleggen op een simpele manier, zodat mensen het nooit meer vergeten. Dat is toch hét doel van iedere bedrijfsfilm? Een film kan de sfeer en de persoonlijkheid van je bedrijf overbrengen op een manier die je gewoonweg niet in een stuk tekst kan verwerken. Je kunt het gevoel veel beter overbrengen en je kunt klanten laten zien wat jouw bedrijf echt voor hen kan betekenen. Ten slotte heeft een video ook een sterkere potentie om viraal te gaan. Als je video op social media gedeeld wordt, kun je heel makkelijk duizenden mensen bereiken. Een 3D animatie laten maken is een ideale keuze als je je online zichtbaarheid wilt vergroten. 

Hoe zet je bedrijfsfilms effectief in? 

Ten eerste is het belangrijk dat je een duidelijke boodschap hebt voor je visuals en dat je visual is afgestemd op je doel. Wil je nieuwe klanten bereiken? Dan is een testimonial video laten maken een heel goede optie. Klanten geloven klanten: het komt veel krachtiger over als een klant iets positiefs te melden heeft over je bedrijf dan wanneer jij dat doet. Je wilt zelf ook reviews zien van klanten, niet van de verkoper. 

Nog een kleine tip: hou het kort en krachtig. Mensen krijgen steeds meer informatie te verwerken en hebben minder aandacht te besteden. Gebruik de tijd die je hebt goed! 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie