Xerox gaat 'Forward Together' met channel partners

Redactie WINMAG Pro

Xerox organiseerde onlangs zijn eerste grote evenement sinds de pandemie. Xerox channelpartners vanuit de hele wereld kwamen bijeen in Miami, Florida. Tijdens de Xerox Partner Summit 2023 "Forward Together" richtte Xerox zich op zowel het belang van samenwerking met partners als op uitbreiding van het aanbod met software en diensten voor de hybride werkplek.

Xerox richt zich op innovatie en groei tijdens live evenement met sterke focus op het indirecte kanaal

Faysal Baouch, channeldirecteur bij Xerox, is blij dat er weer een live event is georganiseerd met een sterk programma dat duidelijk gericht is op groei van Xerox én van de partners. "Xerox heeft zich altijd ingezet voor klantgerichte oplossingen. Maar nu worden we nog meer gedreven door innovatie en ontwikkelen we technologische, digitaal gedreven oplossingen om de huidige moderne en veeleisende medewerkers volledig te faciliteren. Of ze nu op kantoor zijn of op een andere plaats willen werken maakt niet uit," geeft hij aan. "Ons nieuwe slogan ‘We Make Work, Work’, geeft dat goed weer."  

Koos Ligtenberg van XBC Rotterdam: “Je merkte de enorme focus op het indirecte kanaal. Er waren goede en inspirerende sprekers. Klanten zijn veranderd, hun omgeving is veranderd en Xerox verandert mee. De MFP als office-assistent wordt nu ook anders ingezet. Met één druk op de knop heb je van een document een vertaling binnen, of heb je het omgezet in audio en in de juiste workflow. Dat betekent overigens niet dat er geen papier meer gebruikt wordt, want er worden wereldwijd nog 30 miljard printjes gemaakt.”

Security

Een van de speerpunten van Xerox is security. Zeker bij de printinfrastructuur die nodig is voor de huidige hybride werkvormen krijgt dit topprioriteit. En dat uiteraard niet alleen bij de klanten van de Xerox-channelpartners maar bij alle Xerox-klanten, ook de grootzakelijke bedrijven en overheden. Eén van de externe sprekers op het event was dan ook Louella Fernandes, directeur en eigenaar van Quocirca dat onlangs het 2023 Print Security Market Landscape Report heeft uitgebracht, waarin Xerox als leider wordt erkend op het gebied van printbeveiliging.

Volgens Quocirca heeft 61% van de organisaties, als gevolg van de door de pandemie aangewakkerde digitaliseringssprong, te maken gehad met gegevensverlies.  De oorzaak? Een niet- of onvoldoende beveiligde printomgeving. 

Quocirca prees Xerox voor zijn verregaande mogelijkheden op het gebied van apparaat- en contentbeveiliging en verantwoord printbeheer. Ook de verbeteringen op het gebied van certificaatbeheer, firmwarebeheer, beveiligingsmonitoring en geautomatiseerde herstelmaatregelen werden genoemd. Daarbij strekken de beveiligingsmogelijkheden van Xerox zich ook uit tot de clouddiensten, waaronder Xerox® Workplace Cloud, waarmee beveiligd printen en printbeheer mogelijk is.

Nieuw

Binnenkort komt Xerox met aanvullingen op het leveringsprogramma voor partners, waaronder A4-printers en MFP's, FreeFlow Vision software voor automatisering van productieworkflows en andere uitgebreide digitale oplossingen.

De Partner Summit is na de corona-pandemie gestart met een verbeterd Global Partner Program voor Xerox. Nieuw in dit programma zijn onder andere:

  • Individuele, gespecialiseerde planningssessies om partners te helpen hun doelen te bereiken door middel van gezamenlijke strategiediscussies en de ontwikkeling van actieplannen.
  • Partner Tech Talk podcasts, waar de CEO van Xerox chat met Xerox partners en best practices bespreekt voor de volledige partnergemeenschap.
  • De introductie van een nieuwe partner enquête tool waarmee feedback van partners nauwkeuriger kan worden vastgelegd, zodat Xerox beter kan inspelen op hun behoeften in het programma. 
Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie