Zendesk AI helpt bedrijven bij het leveren van exceptionele werknemerservaring

Redactie WINMAG Pro

Zendesk kondigt aan dat Zendesk AI nu ook beschikbaar is voor IT- en HR-teams. Kunstmatige intelligentie speelt een cruciale rol bij het creëren van betere ervaringen voor werknemers, temeer omdat bedrijven te maken hebben met lagere budgetten, minder middelen en datalacunes. Zendesk werkt samen met duizenden IT- en HR-teams in alle sectoren om efficiënte processen voor werknemers te creëren, de werknemerstevredenheid te vergroten en meetbare resultaten te leveren. Met Zendesk AI kunnen miljoenen datapunten worden benut en kunnen IT- en HR-teams tijd vrijmaken voor complexere en kritieke taken.

Nieuwe mogelijkheden die Zendesk AI biedt zijn onder meer verbeterde generatieve bots die vooraf zijn getraind om berichten en e-mails te begrijpen en intuïtief de behoeften van werknemers aan te voelen. De bots hebben honderden ingebouwde intenties, waardoor IT- en HR-teams de bots niet handmatig hoeven te trainen. 

Slimme triage met taaldetectie en sentimentanalyse 

Verder levert een AI-gedreven dashboard snel, intelligente suggesties aan IT- en HR-teams om werknemersproblemen effectief op te lossen. Zendesk AI zorgt verder voor slimme triage met behulp van intentie- en taaldetectie en sentimentanalyse. Hiermee kunnen inkomende verzoeken beter worden gesorteerd waardoor IT- en HR-teams hun workflows kunnen verbeteren. Ook biedt Zendesk AI nieuwe gedeelde macro's die helpen om problemen automatisch naar het juiste teamlid door te sturen. Hiermee wordt de effectiviteit van teams vergroot. 

“Onze klanten beseffen steeds meer dat het verbeteren van de werknemerservaring een zakelijke must-have is. Leiders op het gebied van employee experience hebben de taak om mensen, workflows, technologie en de fysieke werkplek bij elkaar te brengen, terwijl ze prioriteit geven aan samenwerking en het verbeteren van de efficiëntie”, zegt Josh Bean, Head of Employee Experience bij Zendesk. “We hebben meer dan 300 nieuwe AI-gedreven intenties die speciaal zijn ontwikkeld voor intern gerichte teams zoals IT en HR. Hiermee kunnen zij identificeren waar werknemers behoefte aan hebben en hen nog sneller de ondersteuning geven die ze nodig hebben. Onze AI-gedreven oplossing zorgt ervoor dat werknemers betrokken, productief en geïnformeerd zijn, terwijl het tegelijkertijd kostenbesparingen oplevert.” 

Uit nieuwe Zendesk-data blijkt dat 84 procent van de IT-beslissers denkt dat de inzet en optimalisatie van AI een hogere prioriteit heeft dan drie jaar geleden. 62 procent gelooft dat AI de werknemerservaring in hun organisatie heeft verbeterd.

Met Zendesk AI kunnen IT- en HR-teams meer verzoeken afhandelen zonder hun team uit te breiden. Geavanceerde bots zijn vooraf getraind om de aard van de problemen van werknemers te identificeren en kunnen veelvoorkomende problemen oplossen zonder tussenkomst van een IT- of HR-teamlid. Voor complexere problemen kan Zendesk AI specifieke woorden herkennen om in te grijpen en een ​​bot ondersteunen om sneller een oplossing te bieden, inclusief het escaleren naar een medewerker. Bots verzamelen belangrijke werknemersgegevens, waaronder het probleemtype en de relevante context. Met deze inzichten en relevante antwoordsjablonen kunnen teams problemen snel oplossen en updates communiceren vanuit een centrale omgeving. 

Bovendien kunnen teams dankzij AI 220 uur per maand besparen doordat problemen automatisch worden geclassificeerd, geprioriteerd en worden doorgestuurd naar de juiste medewerker. De kracht van door AI gegenereerde inzichten kan ook worden benut om intelligente workflows te bouwen en nieuwe manieren te ontdekken om de bedrijfsvoering te verbeteren. 

“Het integreren van AI in EX is niet langer een droom; maar realiteit”, zegt Bean. “Intelligente, gebruiksvriendelijke technologie is essentieel voor gemotiveerd personeel, omdat een grotere betrokkenheid vaak leidt tot betere bedrijfsresultaten.” 

Kijk hier voor meer informatie over Zendesk AI for EX en op de Zendesk blog voor het volledige IT-rapport.   

 

Ook interessant

Lees hier: TYSON FURY VS FRANCIS NGANNOU TO BE SHOWN ON DAZN PPV IN MULTIPLE TERRITORIES ON OCTOBER 28

Lees hier: Dit zijn de 5 meest genoemde hobby’s op Nederlandse cv’s

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie