Naadloos altijd en overal bereikbaar

Dit is Voiceworks Managed Voice 3

Redactie WINMAG Pro
Met Voiceworks Managed Voice 3 heeft de gebruiker de regie geheel in handen wanneer het aankomt op de juiste communicatieoplossing. Martin van Dijk van Voiceworks legt ons uit waarom het vernieuwde platform uitkomst biedt voor veeleisende gebruikers die zo goed mogelijk bereikbaar willen zijn en zich niet druk willen maken om de technische kant van het verhaal.

Zowel je vaste als je mobiele communicatie als de unified communications gaan bij Voiceworks dwars door één platform heen. Daardoor maakt het niet meer uit wat voor type telefoontoestel je gebruikt. En als gebruiker ben je altijd in control over je bereikbaarheid', vertelt Martin. 'Door middel van ons dashboard, REACH genaamd, organiseer jij zelf of, hoe en wanneer je bereikbaar bent. Je regelt er je contactgroepen en de telefoonnummers, vast en mobiel, intern en extern en je toont je status. Dus ben je aan het werk, privé, in een meeting of aan het sporten: afhankelijk van die facetten bepaal jij je bereikbaarheid. De regie die je hebt in dit platform is uniek.'

Bereikbaarheid in control

Dat iemand kan zien of jij wel of niet telefonisch in gesprek bent is de gewoonste zaak van de wereld. 'Tot zover niets nieuws. Maar omdat je je bereikbaarheid met Voiceworks Managed Voice 3 tot in detail kunt regelen, kan je in het systeem voor collega A wel bereikbaar zijn en collega B juist niet', legt Martin uit. 'Of voor privézaken niet en het werk wel omdat het gaat om verschillende contactgroepen. Aan elke status hang je een 'presence'. Dat is eigenlijk niets anders dan een verkeerslicht: rood, oranje en groen. Rood is afwezig en dus niet bereikbaar. Tenminste onbereikbaar voor de meeste mensen behalve de VIP’S die je hebt geconfigureerd. Personen waarvoor je wel altijd bereikbaar bent. Denk dan aan de directeur of managers.' Het gebruik van het platform via je smartphone gaat precies hetzelfde als wanneer je achter je laptop of PC zit. 'Alle functionaliteiten zijn aanwezig op je mobiele telefoon, je hoeft er ook geen speciale apps voor te installeren. Het maakt helemaal niet meer uit of je op je vaste of op je mobiele nummer wordt gebeld.'

Naadloos doorschakelen

Wel kan je op je computer het systeem Coligo Desktop installeren. Een applicatie waarmee je 'call control' uitvoert. 'Op het moment dat je wordt gebeld komt de applicatie tot leven en kan je een lopend gesprek - via je vaste toestel en je mobiel - vanuit de computer besturen. Op die manier kun je naadloos het gesprek doorschakelen naar een collega of je schakelt de call van het ene naar het andere toestel door. Stel, je hebt een telefoontje aangenomen via het vaste toestel. Plotseling moet je je werkplek verlaten. Vroeger zou je ophangen en terugbellen met de mobiele telefoon. Dat is zo 2016. Nu druk je in je Desktop-applicatie simpel op de 'call transfer'- knop en vervolgens druk je op een toets op je smartphone en lopende het gesprek verwissel jij van toestel zonder dat de ander het doorheeft!'

Manager assistent-schakeling

Een andere nieuwe handige functie is de manager assistent-schakeling. 'Daarmee kan een manager ervoor kiezen om een inkomend gesprek niet zelf aan te nemen, maar het af te laten leveren bij een assistent. Dat wordt allemaal perfect geregeld via de Desktop', aldus Martin. 'Verder is er de functie Privacy Groups waarbij de gebruiker zelf in control is over de privacygerelateerde functionaliteit. Wie mag er bijvoorbeeld zien met wie jij in gesprek bent en wie mag er eventueel meeluisteren? En welke collega mag namens jou een bepaald gesprek opnemen? Ook dat heb jij zelf in de hand!'

Meer informatie over Voiceworks Managed Voice 3? Ga dan naar voiceworks.com.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie