3CX: de vergrotende trap

Beheer je de communicatieomgevingen van één of meerdere klanten, of ben je in de markt voor de toepassing van een nieuw intern VoIP-systeem, dan komt 3CX tegemoet.

Het belang van een volledig unified communicationssysteem is niet exclusief aan een enkele afdeling of bedrijfstak. Partijen in vrijwel elke sector hebben baat bij kost- en tijdsefficiënte omgangsvormen. Zoals je van ons gewend bent, lichten wij editieconsequent uit welke partij de toon aangeeft en de overweging waard is. 3CX’ programmakern is zowel on-premise (via Linux of een virtuele machine) als in de cloud (gebruikmakend van een Google, Amazon of Microsoft Azure account naar wens) te hosten. Kies je voor het laatste, dan regelt de door 3CX ontwikkelde PBX Express het initialisatieproces vliegensvlug. Opvolgend onderhoud is minimaal en bovenal gebruiksvriendelijk: de beheerder is niet afhankelijk van technische aanleg, wil hij of zij de omgeving draaiende houden.

Pro

3CX’ onderscheiding reikt verder dan dat. Uiteenlopende licentiemogelijkheden bieden specialistische toepasbaarheid. Met regelmaat bespreken we de veiligheids- en gebruiksgemaksvoordelen van het UC-system, en terwijl multidisciplinaire bedrijven en IT-afdelingen daar de vruchten van plukken, blijven de enorme voordelen voor grootschalige saleskantoren – bijvoorbeeld callcenters – onbelicht. Tot nu. Wie een blik werpt op de functionaliteiten van 3CX’ Prolicentie, begrijpt dat een vermelding te allen tijde welverdiend is.

Waarom? Ten eerste: een uniek prijsmodel. De website stelt dat een gegeven afnemer jaarlijks tot 80 procent qua kosten kan besparen. Goed, stellen is één. Daadkracht is twee. Bij afname van 3CX betaal je, in tegendeel tot het merendeel van UC-aanbieders, niet per aanvullende extensie. De kosten zijn verbonden aan de mogelijkheid van het voeren van gelijktijdige gesprekken. Wat houdt dat in? De nummervoorziening van honderden werkplekken gaat niet langer gepaard met torenhoge schaalkosten.

Heeft een partij een flexibel aantal werknemers in dienst, dan kunnen statische licentiebedragen enorme hoeveelheden tijd en geld kosten, zij dat door het regelmatige wijzigen van actieve licentiecontracten, of het doorlopende betalen van ongebruikte licenties. Gebruikt een partij 3CX, dan hoeft deze nooit meer te jongleren met beschikbare licenties, omdat deze een vrijwel ongelimiteerd aantal werkplekken kan voorzien van een nummer, zonder daarvoor extra kosten te hoeven maken.

LEES OOK: CRM-integratie maakt 3CX onmisbaar

Sales

In vergelijking met een Standardlicentie, biedt Pro (startbedrag van € 188,-, oplopend op basis van gelijktijdige gespreksmogelijkheden) een reeks aanvullende opties – opties waarmee het potentieel voor callcenters en verkoopkantoren exponentieel vergroot wordt.
 

  • CRM-integratie, van geprepareerde koppelingen met salesforce en Office 365 tot Microsoft Dynamics en Google Contacts.
  • Uitgebreide wachtrijfunctionaliteit, van statistiekweergaven tot de configureerbare toepassing van prioriteitsstrategieën.
  • Meeluistermogelijkheden voor supervisors.
  • Weergaven van externe extensies, bijvoorbeeld ter inclusie en controle van flex- en thuiswerkers.
  • In aanvulling op Standard back-upmogelijkheden: ingepland systeemherstel.

De specificaties beperken zich niet tot de bovengenoemde punten: een volledig overzicht vind je via de ‘Edition comparison’-pagina op www.3cx.nl. Al met al biedt 3CX Pro de controle- en managementmogelijkheden die naadloos aansluiten bij de grootschalige salesafdeling anno 2019. Een specialistische licentie, gebaseerd op een rotsvaste ondergrond: 3CX is met gemak te installeren en configureren, om vervolgens op meerdere mediums - waaronder iOS, Android en webbrowser - toe te passen.

afbeelding van Geert van der Klugt

Geert van der Klugt | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Geert