CRM-integratie maakt 3CX onmisbaar

Redactie WINMAG Pro
3CX is een wereldwijde aanbieder van een VoIP-telefoonsysteem op basis van open standaarden met Unified Communications-functies. Uitzonderlijk is de uitgebreide integratie van CRM, wat resulteert in een efficiënte en registratieve manier van zakelijk bellen.

Midels software koppelt 3CX de telefooncentrale aan een eigen CRM systeem. Daarmee is het mogelijk om via één klik nummers te draaien, terugluisteren en binnenshuis te registreren. Dat resulteert in een overzichtelijke weergave van gevoerde gesprekken, wat kan overdragen - en uiteindelijk klanttevredenheid - kinderspel maakt. Onder andere MS Exchange, Salesforce, Microsoft Dynamics, Microsoft Outlook, Office 365 en Zendesk worden ondersteund. Valt jouw CRM systeem niet onder de bovenstaande diensten, dan biedt 3CX een reeks plug-ins waarmee de integratie alsnog mogelijk wordt.

Hoe fungeert zo'n koppeling in de praktijk? Wanneer de ontvanger van een belletje de telefoon oppikt, verschijnt op de dashboard van de beller een volledig overzicht van in het CRM-geregistreerde gegevens. De resulterende mogelijkheden zijn eindeloos. Van algemene klantgegevens tot onmisbare notities; de integratie voorkomt mid-call zoektochten naar eventueel gemiste informatie, en levert uiteindelijk een organisch, vertrouwd gesprek.

Middels de 'Call Reports'-rapportage tool biedt 3CX tevens de mogelijkheid om in binnen de software te registreren. Een logboek is één ding, maar de communicatiemogelijkheid is waar deze rapportages uitblinken. Middels de functie wordt het mogelijk om opgeslagen gesprekken en contactopnames direct door te mailen, middels een geautomatiseerd e-mail ontvangst van de automatisch aangemaakte verslagen. Optimalisatie dus. In een handomdraai. Bespaar jezelf tijd en geld, zodat er ruimte overblijft voor een focus op de competenties van jezelf, jouw werkgevers of werknemers. 

3CX Web Based Softphone

De onlangs uitgebrachte update introduceerde een WebRTC softphone, ofwel een volledig belsysteem vanuit de browser. Middels de softphone wordt het mogelijk om gebruik te maken van de integraties en het gemak dat 3CX levert, zonder ooit een programma te hoeven downloaden. Voordelig voor zowel verre reizen als de treinrit richting kantoor. 

Informatie en handleidingen zijn te vinden op 3CX.nl. Op de website is het tevens mogelijk om de dienst uit te proberen. Tot slot vind je onder de Partner-sectie een overzicht van Nederlandse resellers, die de overstap en installatie voor geïnteresseerden volledig verzorgen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie