ASOS versnelt met supply chain-optimalisatie

ASOS versnelt met supply chain-optimalisatie

Redactie WINMAG Pro

Celonis, leider in Process Mining, breidt de samenwerking met online fashion retailer ASOS uit. Samen optimaliseren zij de supply chain van ASOS met behulp van het Celonis Process Intelligence-platform. Hierdoor krijgt ASOS inzicht in de volledige toeleveringsketen en zorgt het voor minder procesvariaties, snellere levering en een verbeterde klantervaring.

“ASOS is hét voorbeeld van hoe toonaangevende retailers Process Intelligence inzetten om hun operatie te transformeren,” aldus Rupal Karia, General Manager UKI en MEA bij Celonis. “Met Celonis krijgt ASOS ongekende inzichten in de end-to-end supply chain en kan het realtime verbeterkansen signaleren én benutten. Samen ontsluiten we het volledige potentieel van de supply chain van ASOS voor snellere, slimmere en efficiëntere operaties op grote schaal."

Snelle levering door procesgerichte supply chain transformatie

ASOS opereert in een uiterst dynamische en concurrerende markt, waar snelheid richting de klant het verschil maakt. Dankzij het Celonis Process Intelligence-platform en de innovatieve object-centric process mining (OCPM)-technologie, kan ASOS alle onderdelen van de supply chain, van inkoop tot logistiek en retouren, met elkaar verbinden. Zo krijgt ASOS direct inzicht in cruciale supply chain KPI’s en kan het sneller en betrouwbaarder orders uitleveren.

“Met Celonis hebben we onze hele supply chain verbonden, van intake en inbound tot outbound en retouren. Teams werken nu samen, processen zijn gestroomlijnd, kosten verlaagd en we leveren de laatste trends sneller aan de klant,” zegt Laurence Moore, Head of Strategic Projects, Supply Chain bij ASOS.

Celonis biedt ASOS essentiële inzichten in onder andere:

  1. End-to-end supply chain-optimalisatie: ASOS kan het volledige inbound logistieke proces monitoren en optimaliseren, waarbij duizenden producten en containers worden gevolgd: van het aanmaken van de inkooporder tot het plaatsen in het magazijn. Dit heeft de zichtbaarheid binnen de supply chain aanzienlijk vergroot, waardoor teams beter kunnen zien hoe verschillende processen elkaar beïnvloeden.
  2. Retour-en vervoerdersmanagement: ASOS maakt gebruik van Celonis om de prestaties van externe vervoerders en het naleven van SLA’s te monitoren. Deze transparantie zorgt voor beter inzicht in retourzendingen en optimaliseert het beheer van vervoerdersprestaties. Dit versterkt niet alleen de winstgevendheid, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.
  3. Upstream en downstream processen: Door inzicht in productprestaties, retouren en prijsontwikkelingen kunnen commerciële en merchandising teams datagedreven beslissingen nemen over leveranciers en prijsstrategieën. Tegelijkertijd verbetert Celonis de klantervaring en kostenbeheersing door proactieve communicatie naar klanten bij vertragingen.

Toekomstvisie

ASOS onderzoekt hoe Celonis in de toekomst breder kan worden ingezet, voor processen zoals purchase-to-pay, order management, IT service management en warehouse management. Zo blijft het bedrijf werken aan meer efficiëntie, lagere kosten en een optimale klantbeleving.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie