Databricks benoemt Kevin Jonkergouw als Regional Vice President Benelux om regionale groei en klantsucces te versterken

Redactie WINMAG Pro

Data- en AI-bedrijf Databricks, verwelkomt Kevin Jonkergouw als Regional Vice President Enterprise voor de Benelux. De benoeming markeert het momentum van Databricks, dat onlangs een Series I-investering van $500 miljoen heeft afgerond en nu een bedrijfswaardering van $43 miljard heeft bereikt. Databricks bedient nu ruim 10.000 klanten wereldwijd, waaronder FrieslandCampina, ABN Amro, Shell, Ahold Delhaize en het Belgische UCB.

Jonkergouw is een ervaren leider met ruim 15 jaar ervaring in IT en SaaS. In zijn nieuwe rol staat hij aan het roer van alle activiteiten in de Benelux, met een focus op het versterken van het lokale partner-ecosysteem en het ondersteunen van datagedreven organisaties bij de ingebruikname van het Databricks Data Intelligence Platform.

Voor zijn benoeming bij Databricks was Jonkergouw VP Benelux & Nordics bij Sprinklr, waar hij de bedrijfsgroei bevorderde door partner-ecosystemen uit te bouwen en een sterke lokale strategie te formuleren. Ook werkte hij ruim vijf jaar als General Manager EMEA bij Samanage, leverancier van IT-servicebeheer en operationeel beheer.

“We zijn erg blij dat Kevin zich aansluit bij het team om ons groeimomentum in de regio te versterken en meer klanten te helpen hun data- en AI-kansen te benutten”, zegt Michael Green, VP Head of Northern Europe bij Databricks. “Hij brengt een schat aan bewezen ervaring met zich mee in het ondersteunen van bedrijven in hun technologische uitdagingen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij de ingebruikname van ons Data Intelligence Platform in de regio zal aanjagen."

Bedrijfsgroei met data en AI

De aanstelling van Jonkergouw vindt plaats in een tijdperk waarin data en AI centraal staan voor innovatie en bedrijfsgroei. Dit wordt gestimuleerd door het nieuwe Databricks Data Intelligence Platform, dat gebouwd is op een lakehouse-architectuur.

Recent onderzoek, in samenwerking met MIT, toont aan dat 81% van de wereldwijde bestuurders ervan overtuigd is dat AI de efficiëntie in hun branche binnen de komende twee jaar met minstens 25% zal verhogen. Een derde van hen gelooft zelfs dat deze efficiëntiewinst 50% of meer zal bedragen. Nederlandse bestuurders zijn het meest optimistisch over de positieve impact van AI op efficiëntie, besparingen en innovatie, blijkt uit hetzelfde onderzoek. De meest gewenste data-architectuur in het tijdperk van generatieve AI blijkt het lakehouse te zijn. 99% van de lakehouse-gebruikers zegt dat deze architectuur helpt om hun data- en AI-doelen te bereiken. Hoewel op dit moment slechts 3 op de 5 bedrijven in Nederland een Lakehouse architectuur hebben geïmplementeerd, verwachten alle ondervraagde Nederlandse bestuurders dat waarschijnlijk wel te doen in de komende drie jaar. 

"Ik kan me geen beter moment voorstellen om bij Databricks aan de slag te gaan. Zoals deze onderzoeksresultaten laten zien, ligt er een enorme kans om klanten in de Benelux te helpen een lakehouse-architectuur te implementeren", zegt Kevin Jonkergouw, RVP Enterprise Benelux bij Databricks. "Ik ben blij om samen te werken met een fantastisch team om het succes van klanten, innovatie en groei in de regio te stimuleren in tijdperk van generatieve AI."

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie