Emirates zet 20.000 Apple-producten in voor het cabinepersoneel om inflight-services te verbeteren

Redactie WINMAG Pro

Emirates heeft een nieuwe strategie genaamd 'One Device' gelanceerd. Deze strategie maakt gebruik van Apple-producten, waarbij alle 20.000 leden van het cabinepersoneel van Emirates een iPhone 13 of iPad Air ontvangen, geconfigureerd met speciale Emirates-apps. Dit initiatief heeft het doel de service aan boord voor reizigers te verbeteren, terwijl het de algehele bemanningservaring versterkt.

Emirates heeft meer dan 32 miljoen AED (ongeveer 8.2 miljoen euro) geïnvesteerd in dit initiatief en begon een jaar geleden met het uitdelen van Apple-apparaten. Vandaag de dag gebruiken meer dan 7.000 Emirates personeelsleden iPhones tijdens 450 dagelijkse vluchten. In de komende maanden zullen nog eens 5.000 leden van het cabinepersoneel iPhones en iPads ontvangen, uitgerust met nieuwe apps en functies die voortbouwen op het succesvolle implementatietraject. 

Eersteklas service-ervaring

De interne Service Delivery- en IT-teams van Emirates voerden een uitgebreide gebruikersonderzoekscampagne uit met cabinepersoneel voordat ze een reeks native, op maat gemaakte apps ontwierpen. Het doel van dit onderzoek was om de gebruikerservaring voor het cabinepersoneel te vernieuwen en ervoor te zorgen dat reizigers de eersteklas service-ervaring krijgen die ze van Emirates verwachten. Uit de feedback tot dusver blijkt dat Apple-producten het cabinepersoneel in staat stellen zich beter voorbereid te voelen op het werk en hen in staat stellen zeer persoonlijke service aan passagiers te bieden.

Op maat gemaakte apps 

Een van de op maat gemaakte apps zorgt ervoor dat het proces van het opnemen van maaltijden aan boord in de Business Class wordt verbeterd. Dit zorgt voor een snelle en nauwkeurige service en stelt het cabinepersoneel in staat om het profiel en de Skywards-status van elke passagier te bekijken. Een andere app zorgt ervoor dat het cabinepersoneel altijd toegang heeft tot actuele rooster- en vluchtinformatie, waaronder stoelwijzigingen en upgrades, en biedt een overzicht van welk cabinepersoneel aan boord is. Ook biedt dit cabinepersoneel de mogelijkheid om ervaringen aan boord van passagiers te personaliseren, zelfs informatie zoals voorkeuren voor diner en drankjes en maten van loungekleding aan boord - indien gebruikt op eerdere vluchten.

Veiligheid en ondersteuning met One Device

Door ervoor te zorgen dat het cabinepersoneel wereldwijd 24/7 ondersteuning kan krijgen, verbetert het One Device-initiatief ook de veiligheidsnormen van Emirates. Deze ondersteuning omvat een team van speciaal getrainde experts in Dubai, evenals ondersteuning van Apple zelf. Voor verhoogde veiligheid aan boord kan het cabinepersoneel ten allen tijden officiële procedures raadplegen via operationele handleidingen die op afstand worden bijgewerkt. Het cabinepersoneel van Emirates mag de iPhone ook gebruiken voor persoonlijk gebruik, waarbij hun persoonlijke gegevens beschermd zijn. 

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie