Gradient lanceert AI- en tech-propositie voor B2B’s

Redactie WINMAG Pro

Digital B2B-marketingbureau Gradient introduceert met AI- en tech-implementatie een nieuwe dienst, waarmee B2B-bedrijven hun digitale transformatie versnellen en marketeers efficiënter gaan werken.  Hiervoor stelt de drievoudig winnaar van de Emerce100 Martijn Draaisma (40 jaar) aan, die per direct onderdeel wordt van het directieteam. Als Director of Business Transformation & Technology zal hij zich onder andere richten op de integratie van kunstmatige intelligentie en technologie in de digitale marketingsystemen van klanten.

Gradient

Met de razendsnelle opkomst van AI ziet Gradient in Draaisma de ideale ervaren kracht voor het vermarkten en runnen van deze activiteiten. De marketingspecialist, met ruim twintig jaar ervaring in digitale marketing en kennis van de nieuwste ontwikkelingen, maakt nu de overstap van het breed georiënteerde Merkle naar specifiek het B2B-marketinglandschap. Dit vanwege de grote digitale groeipotentie in die sector. “Martijn is de juiste versterking van ons directieteam waarmee we op strategisch niveau complexe transformatieprocessen bij klanten kunnen aanjagen”, zegt Joost Jongbloed, CEO van Gradient. “Zijn strategische achtergrond en pragmatische ervaring met complexe implementaties van AI- en technologietrajecten gaan veel waarde toevoegen voor klanten en collega’s. Hij komt als geroepen; door AI móet het B2B-marketinglandschap nu transformeren.”

Digital transformation framework

Voor de transformatie van B2B-marketingsystemen is Draaisma’s eerste wapenfeit de lancering van het digital transformation framework: een assessment tool waarmee bedrijven de mate van volwassenheid van hun digitale marketing systematisch kunnen meten en managen. De eerste klanten hebben zich al aangemeld, mede doordat de ontwikkeling van AI druk zet op B2B-verdienmodellen. Verder ziet de nieuwe Director of Business Transformation & Technology toepassingsmogelijkheden voor kunstmatige intelligentie in business ruling, voorspellende modellen, personalisatie en efficiënter werken. Draaisma: “Ons framework fungeert ook als benchmark, zodat B2B-bedrijven hun positie ten opzichte van de markt kunnen vaststellen. Vervolgens kunnen zij zich – met behulp van AI en technologie – ontwikkelen naar een volgend niveau. Ik wil dat B2B-marketeers tijdens deze transformatie de voordelen van kunstmatige intelligentie en technologie ontdekken, zodat het hun efficiëntie en werkplezier positief beïnvloedt.”

Technologische ontwikkeling als oplossing

Als ervaren expert benadrukt Draaisma de waarde van diezelfde technologie in het B2B-marketinglandschap aan de hand van een aantal sociaalmaatschappelijke ontwikkelingen. Draaisma: “AI creëert voorspellende modellen die vaak met behulp van technologie repeterende taken van marketeers overnemen. Zij kunnen hierdoor meer aandacht besteden aan werkzaamheden waarin wij als mensen uitblinken, namelijk contextueel analyseren, creativiteit, vindingrijkheid en het onderhouden of verbeteren van klantrelaties. Deze efficiëntieslag is cruciaal met het oog op het arbeidstekort dat vergrijzing creëert. Verregaande digitalisering en automatisering door inzet van AI is daarom niet het probleem, maar juist de oplossing. Daar draag ik graag aan bij.”

Over Martijn Draaisma

Martijn Draaisma heeft meer dan twintig jaar ervaring in digitale marketing. Hij is gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie, CRM, (digital) marketingstrategie, customer journey, CMS, e-commerce en customer engagement. De afgelopen jaren was hij als CRM en digital strategy consultant bij Merkle verantwoordelijk voor projecten bij onder andere streamingdienst SkyShowtime, Stern Automotive, Nederlandse Spoorwegen en Praxis. Bovendien richtte Draaisma Bold&Brave Business Consultancy en Favoraid op. Laatstgenoemde is een platform waarmee goede doelen hun werk in het 'veld' kunnen tonen met als doel loyale donateurs en zakelijke relaties aan zich te binden.

Over Gradient

Het in 2010 opgerichte digitale B2B-marketingbureau Gradient is onderdeel van de Label34 Group en verandert de manier waarop B2B-kopers kopen. Hun recept hiervoor is eenvoudig: ze combineren de beste B2B marketingmethoden met de beste marketeers. Ontwikkeling van de eigen marketeers staat ook centraal. ‘Elke dag 1 procent beter door uit te gaan van je aangeboren talenten’ is het credo. Gradient formuleert met zijn marketeers de marketingstrategie van klanten en begeleidt hen in een succesvolle uitvoering van deze strategie. Voor meer informatie over Gradient, zie https://begradient.com/

Lees ook: Acer breidt uit voor nieuwe tech | WINMAG Pro

Lees ook: Nederlandse bedrijven lopen voorop in het gebruik van AI | WINMAG Pro

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie