Hogere productiviteit met de nieuwe Alcatel-Lucent Enterprise onsite/offsite mobiliteit

Redactie WINMAG Pro

ALE introduceert onder de merknaam Alcatel-Lucent Enterprise een nieuwe innovatieve mobiliteitsmogelijkheid. Deze helpt werknemers op moderne kantoren op een snelle en makkelijke manier telefoongesprekken te schakelen tussen verschillende toestellen. De OpenTouch Contactless Call Shift gebruikt NFC- technologie (Near Field Communication) waarmee werknemers hun huidige gesprek zonder haperingen kunnen overzetten van het ene toestel naar het andere. Werknemers kunnen op elk moment kiezen waarmee zij hun zakelijke telefoongesprekken willen voeren, zij het een smartphone (zakelijk of privé) of een willekeurig bureautoestel.

Meer dan de helft van alle mensen die werken in een open kantooromgeving ervaren niet genoeg privacy tijdens het gebruik van een telefoon om zich te kunnen concentreren of om productief te kunnen zijn. Het werkplezier en de productiviteit nemen hierdoor af. Dankzij deze innovatie, die een meer persoonlijke ervaring biedt, kunnen medewerkers met een simpele handeling hun gesprekken zelf verplaatsen naar het voor hen meest geschikte toestel op dat moment. Het biedt “hot desking” flexibiliteit aan de steeds mobielere medewerkers, die regelmatig de behoefte hebben om gebruik te maken van een willekeurig bureautoestel of voor meer privacy een toestel in een vergaderruimte. Werknemers kunnen makkelijk en snel even hun toestel aantikken om hun privégesprek over te zetten naar hun smartphone en vervolgens naar een rustige ruimte te gaan voor privacy. Ze kunnen zelfs met hun smartphone even een willekeurig bureautoestel aantikken en die zo registreren om verder als hun eigen toestel te gebruiken.

Deze nieuwe communicatiefunctie waarbij de gebruiker centraal staat, de Contactless Call Shift, laat de gebruiker zelf bepalen naar welk toestel en op welk moment een gesprek wordt overgezet. De Contactless Call Shift werkt tussen elk Alcatel-Lucent Enterprise bureautoestel en een smartphone met de OpenTouch Conversation Client, nu beschikbaar op de OpenTouch Suite 2.1.1.

Stan Corporeau, Hoofd Communications Solution Marketing, ALE: 'Mobiliteit en communicatie zijn essentieel voor elke onderneming. Het is met name op kantoor van belang, waar medewerkers hun telefoongesprek willen overzetten naar een ander toestel wanneer dat een vertrouwelijk gesprek is of om te vermijden dat een zakelijke kans wordt gemist door teveel omgevingsgeluid.

De Contactless Call Shift vergemakkelijkt het instellen waar je oproepen wilt ontvangen en het overzetten van gesprekken naar een ander toestel, zodat het zakelijke interacties meer dan ooit soepel en zonder haperingen mogelijk maakt. Deze functionele toevoeging aan onze OpenTouch Conversation unified communications is de eerste in zijn soort die gebruik maakt van NFC-technologie.'

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie