Jabra breidt portfolio voor vergaderruimtes uit met de introductie van de Jabra Scheduler

Jabra breidt portfolio voor vergaderruimtes uit met de introductie van de Jabra Scheduler

Redactie WINMAG Pro

Jabra, wereldwijd marktleider in hybride werkoplossingen op het gebied van video en audio, lanceert de Jabra Scheduler, een touchscreen planningspaneel dat de beschikbaarheid van vergaderruimtes toont. De oplossing stelt gebruikers in staat om ruimtes direct via de vergaderruimte of hun digitale agenda te reserveren. Het paneel vereenvoudigt het plannen door beschikbare ruimtes makkelijker vindbaar te maken, dubbele boekingen te voorkomen en een naadloze ervaring te bieden tussen Jabra’s vergaderruimteoplossingen. Het paneel bestaat voor meer dan de helft uit gerecycled materiaal en draagt zo bij aan duurzamere productieprocessen.

  • Het nieuwe planningspaneel helpt boekingsconflicten te verminderen, vergaderruimtes optimaal te benutten en zorgt voor een soepele ervaring in alle Jabra-uitgeruste ruimtes.
  • Maakt het mogelijk om sneller ruimtes te boeken en gecentraliseerde controle te houden over vergaderruimtes van elk formaat.
  • Door planningfuncties toe te voegen aan het audio- en videoportfolio, biedt Jabra nu een totaaloplossing van één leverancier voor moderne vergaderruimtes.

Een complete end-to-end oplossing

De Jabra Scheduler werkt naadloos samen met zowel Microsoft Teams Rooms als Zoom Rooms, waardoor het eenvoudig is om vergaderingen vooraf te boeken via een digitale agenda of direct de vergaderruimte te reserveren. Zodra het paneel is gesynchroniseerd, verschijnen aankomende vergaderingen in realtime op het interactieve touchscreen. Zo is direct zichtbaar hoe lang een ruimte nog beschikbaar is. LED-indicatoren geven duidelijk aan of een ruimte vrij of bezet is, waardoor onnodige onderbrekingen worden voorkomen en vergaderingen ongestoord kunnen doorgaan.

De Jabra Scheduler kan ook gebruikt worden in omgevingen en ruimtes waar nu geen Jabra-apparaten aanwezig zijn. Deze flexibiliteit biedt organisaties de mogelijkheid om hun vergaderruimtes te standaardiseren, en tegelijkertijd te profiteren van Jabra’s hoogwaardige hardware en de integratie met toonaangevende platforms.

De juiste ruimte voor elke vergadering

De Jabra Scheduler maakt het voor medewerkers eenvoudiger om snel de ruimte te vinden die het beste past bij hun vergaderbehoeften. Gebruikers profiteren daarbij van handige functies:

  • Reserveer ter plekke een ruimte met zekerheid: controleer direct of een ruimte beschikbaar is voor de volledige duur van je vergadering.
  • Direct inzicht in de beschikbaarheid: het high-contrast display en de LED-indicatoren maken het eenvoudig om vrije vergaderruimtes te vinden.
  • Vereenvoudig dagelijkse workflows: reserveer vooraf of ter plekke om tijd te besparen en vergaderingen volgens schema te laten verlopen.

Door vergaderbehoeften snel en makkelijk te koppelen aan de juiste ruimte, besparen organisaties tijd, voorkomen ze dubbele boekingen en kan er efficiënter vergaderd worden.

Snelle en betrouwbare installatie

De Jabra Scheduler is ontworpen voor een snelle installatie op grote schaal. Met één geïntegreerd systeem kan het paneel direct worden aangesloten via een netwerkkabel voor een eenvoudige, plug-and-play installatie zodra er stroom aanwezig is. Het paneel biedt diverse flexibele montagemogelijkheden, waaronder (schuine) wandmontage, montage aan een deur of op glas. Alle benodigde hardware wordt meegeleverd om de installatie zo makkelijk mogelijk te maken.

Apparaten kunnen centraal worden beheerd via Jabra+, waardoor organisaties schedulers op meerdere locaties kunnen plaatsen, monitoren en updaten.

Holger Reisinger, SVP Enterprise Video Business Unit bij Jabra, zegt: “De Jabra Scheduler is een belangrijke uitbreiding van ons video- en samenwerkingsportfolio en introduceert een nieuwe productcategorie die ons aanbod voor vergaderruimtes compleet maakt. Met toonaangevende video, professionele audio en nu ook intuïtieve vergaderruimteplanning biedt Jabra de volledige vergaderervaring vanuit één vertrouwde leverancier. Het wordt voor organisaties hierdoor eenvoudiger om overal naadloos te werken, te beheren en samen te werken.”

Belangrijkste voordelen:

  • Directe status van de ruimte: licht-indicatoren en scherm tonen snel de beschikbaarheid.
  • Betrouwbare inzet: verbinding met eenvoudig kabelbeheer en plug-and-play installatie.
  • Remote-vriendelijk: vergaderruimtes kunnen vooraf, op locatie of op afstand worden geboekt.
  • End-to-end integratie: aanvulling op Jabra PanaCast portfolio, Microsoft Teams Rooms en Zoom Rooms.

De Jabra Scheduler is vanaf 17 november 2025 verkrijgbaar voor een adviesprijs van €699.

Klik hier voor meer informatie.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie