Konica Minolta heeft een webshop in Nederland en België gelanceerd

Redactie WINMAG Pro

Konica Minolta lanceerde onlangs een webshop met een breed assortiment aan hoogwaardige printers voor kantoren en home  offices, ideaal voor kleine en middelgrote ondernemingen. Met de lancering van de nieuwe webshop speelt Konica Minolta in op veranderende marktbehoeften.

De tijden zijn veranderd en klanten willen snel, gemakkelijk en onafhankelijk van de kantooruren een printer bestellen. De pilot van het project in 2022 bevestigde dit vermoeden en toonde aan dat een deel van de markt nog niet bediend werd. Een deel van het mkb wil immers hun aankopen op een vlotte manier verrichten zonder tussenkomst van een vertegenwoordiger. De IT-partner breidt met deze webshop zijn omnichannel aanpak uit met dit extra sales kanaal. 

In de webshop kan men printers huren met het RelaxRate-pakket en dit met een beperkt of onbeperkt aantal inbegrepen clicks. Daarnaast kan men ook printers kopen (zonder servicecontract) voor home office gebruik. Deze A4-kleurenprinters werden recent gelanceerd en zijn betaalbaar, compact en gebruiksvriendelijk, en hebben een hoge mate van connectiviteit. Ze zijn ideaal voor het verhogen van de productiviteit. In de toekomst wordt de webshop uitgebreid met extra producten en uitgerold in de andere Europese landen met een gelokaliseerd aanbod per land.

Intelligent Connected Workplace

Konica Minolta is veel meer dan enkel een leverancier van printers waaraan bij die naam vaak gedacht wordt. Dat is volgens Managing Director Xavier Biermez niet onlogisch als je naar de omzetstructuur kijkt.  'Printen, scannen en document management zijn daar nog sterk vertegenwoordigd maar we zien het in onze positionering als onderdeel van de Intelligent Connected Workplace die veel meer inhoudt.'

Konica Minolta biedt alle IT- infrastructuur, software, training en consultancy als één geheel op maat van de klant aan.
'We brengen mensen, ruimten en data op een veilige manier samen, waar en wanneer dat nodig is', legt Xavier Biermez uit. Daarvoor neemt Konica Minolta kleine en grote organisaties mee in een geïntegreerde visie, vertrekkend vanuit de gebruiker in plaats van de technologie of historische legacy die vaak te bepalend is. Wie heeft wat nodig en via welke technologie kan dat intelligent, verbonden en veilig? 'We besteden veel aandacht aan de brug tussen management en werknemers via een bottom-up aanpak. Eén van onze baselines is ‘People enjoying ICT’. Je kan iets van bovenaf doorduwen maar als medewerkers niet overtuigd zijn, zal het project niet slagen. Je wil toch dat gebruikers meer kunnen dan voorheen, in een aangename werkomgeving, zonder obstakels en veilig.'

150 jaar innovatie

De reis van Konica Minolta begon 150 jaar geleden, met een visie om dingen anders te zien en te doen.
Konica Minolta innoveert voor het welzijn van de maatschappij en de wereld. Hetzelfde doel dat hen toen in beweging hield, houdt hen nog steeds in beweging. 'Konica Minolta bestaat 150 jaar, groeit mee met technologie en zet die kennis in om nieuwe trends mede vorm te geven. We staan niet toevallig in de Top 100 Global Innovators van Clarivate. Er gaat veel budget naar R&D om technologie juist te implementeren, bijvoorbeeld sensoren en camera’s voor het Internet of Things, artificiële intelligentie en data,
die lang niet altijd optimaal geëxploiteerd worden. De technologie zal blijven evolueren, wij ook,' stelt Xavier Biermez. 'We kunnen dankzij onze schaalgrootte en marktpositie als innovator nog wel 150 jaar verder, in een wereld die er ongetwijfeld weer helemaal anders zal uitzien.'

Ga voor meer informatie over de webshop naar: https://www.konicaminolta.nl/shop/nl

 

 

 

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie