Out now: Nieuwjaarsspecial 2020/2021
Het is een moeilijke tijd. Niemand kan je vertellen hoe de komende zes maanden er precies uit zullen zien. Wél kunnen we je vertellen hoe anderen met de afgelopen en komende tijd omgaan. Soms levert die omgang resultaten op. Soms zijn de onbeheersbare omstandigheden te groot. In elk geval zal je moeten luisteren. Des te onzekerder de dagen, des te waardevoller het verhaal van een ander.
Via het magazine informeren we met adviserende verhalen en praktische inzichten. Zet je de stof naar eigen hand, dan gaat jouw ondernemerschap of dienstverlening er ongetwijfeld op vooruit.
De Nieuwjaarsspecial wordt onder Baaz-abonnees en WINMAG Pro-abonnees gedistribueerd. Ben je nog geen abonnee of lees je liever digitaal? In dit overzicht vind je alle media waarop het digitale magazine verkrijgbaar is.
De onderstaande teasers geven een indruk van het nieuwe blad.
Han Ji's horeca-oorlog
2020 was een onstuimig jaar. Dat is voor horecaondernemers nog zacht uitgedrukt. Corona kwam. Ondernemers werden genoodzaakt om de deuren herhaaldelijk te sluiten, inkomsten mis te lopen en op niets meer dan creativiteit en support te overleven. Eén van die ondernemers is chef Han Ji, onder andere oprichter van Restaurant Zheng, Streetfood en UMAMI by Han. Hij deelt zijn visie.
De Tesla van cybersecurity
Rick Goud wilde arts worden. Arts werd hij niet. Na herhaaldelijke uitlotingen koos de hedendaagse CIO van security-ontwikkelaar Zivver voor plan B. Gelukkig maar, want had hij raak geschoten in de loterij die rond de eeuwwisseling bepaalde wie er aan geneeskunde kon beginnen, dan was zijn gigantisch succesvolle scale-up misschien wel nooit een feit geweest. Zivver is sinds 2015 een begrip. Het bedrijf bouwde Rick vanaf de grond op, staat voornamelijk bekend om een bijzonder innovatieve veiligheidsoplossing en wordt door meer dan 40 procent van Nederlandse gemeenten en ziekenhuizen ingezet. Geen toevalstreffer, leren we uit ons uitgebreide gesprek. Zivvers succes is het resultaat van decennialange topervaring. “En’’, vertelt Rick, “een hoofd dat continu problemen wilt oplossen.”
Tijdelijke maatregelen, blijvende verbetering
COVID-19 bracht wereldwijde digitalisering in een stroomversnelling. Ontwikkelaars van telefonie- en communicatie-oplossingen voelen de trend. ‘Thuiswerk is hier om te blijven’, vertelt Natassia Allery, Sales Manager bij 3CX. Vanuit het hoofdkantoor in Cyprus ontwikkelt haar organisatie een unified communications-oplossing. 3CX faciliteert de belletjes, chats en videogesprekken van wereldwijde klein- en groot bedrijven. Natassia, verantwoordelijk voor een salesteam van 17 man, staat aan het front van verandering. Haar spreken we om te ontdekken hoe een moderne telecomgigant met de nieuwe wereld omgaat.
Winnen met de WKR
De thuiswerkvergoeding is een omstreden onderwerp. Hoewel thuiswerken nieuwe kosten kan meebrengen, zijn werkgevers nooit verplicht om vergoedingen toe te bedelen. Word kantoorapparatuur beschikbaar gemaakt voor thuiswerkend personeel, dan voldoen werkgevers aan de wet. Waar 63 procent van thuiswerken Nederland een vergoeding verwacht, wijst onderzoek van NETGEAR uit dat slechts 16 procent een vergoeding ontvangt. Aan de behoeften van personeel wordt doorgaans niet voldaan. Een gemiste kans, want mogelijkheden zijn er zeker. De werkkostenregeling kan productiviteit, loyaliteit en betrokkenheid bevorderen.