Polycom en Plantronics gaan voor goud

Redactie WINMAG Pro
Aangenaam, Poly. Dát is de naam waaronder Plantronics en Polycom vooruitgaan. Voor een boterham van 2 biljoen dollar kocht Plantronics eind maart 2018 Polycom. De samensmelting die hieruit voortvloeide heeft nu een identiteit.

‘Poly verbindt geen dingen, maar mensen. Poly staat voor authentieke connecties’, vertelde het kersverse merk in een persbriefing. Een gedurfde stelling, maar aannemelijk niet ver van de waarheid. Poly is een samenkomst van twee marktleiders: Polycom op gebied van zakelijke conferencing, Plantronics op gebied van audioheadsets en –kwaliteit.

Polycom

‘Beide merken hebben grootste historie. Dát brengen we samen met een verwezenlijking van meerdere communicatievormen, op welke plek dan ook’, verklaart Chris Thorson, Senior Director of Solutions Marketing bij Polycom. De nieuwkomer zal zich niet uitsluitend op endpoints richten. Unified communications reikt verder dan dat. Zodoende plant Poly kwalitatieve hardware aan te vullen met de software- en netwerktoepassingen die nodig zijn om een verbinding te garanderen.

LEES OOK: ISE 2019: hét topoverzicht

De introductie van Poly zet druk op het aanbod, waardoor de ontwikkeling van UC-technologie in een stroomversnelling raakt. De komende maanden beloven spannend te worden.  

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie