Volledige communicatieoplossing voor het MKB

Review: dean onepro

Peter Güldenpfennig
Wat communicatieoplossingen betreft heb je als organisatie volop keuze. Een oplossing voor vaste en mobiele telefonie die volop mogelijkheden biedt om altijd en overal bereikbaar te zijn en tegelijkertijd makkelijk te integreren is, was er echter nog niet. dean one vult dit gat op met een oplossing gericht op het MKB: dean onepro.

dean one heeft er alles aan gedaan om het de ondernemer zo makkelijk mogelijk te maken. Naast de afname van een cloud hosted PBX, kies je in enkele stappen een passende oplossing op maat uit die past binnen jouw organisatie. Je hebt de keuze uit drie pakketten, een basis- een pro- en een pro+-pakket, waar bovenop je nog kunt kiezen uit extra functionaliteiten en diensten.

Installatie

Er is continu gedacht aan de eindgebruiker, wat direct merkbaar is bij installatie. 'Installatie' is eigenlijk nog een groot woord en datzelfde geldt voor het beheren van je telefonie-omgeving. dean one behoedt je voor ingewikkelde installaties door het aanbieden van zero touch provisioning, wat de installatie en integratie met je infrastructuur praktisch volledig automatiseert. Gebruik je een ondersteunend toestel van Yealink of Polycom, dan is het letterlijk plug and play en hoef je enkel in de dean onepro beheer tool aan te geven welk toestel je wilt aansluiten. Een ander VoIP-toestel is ook mogelijk, wat je via een overzichtelijk configuratiescherm in de dean onepro beheer tool kunt instellen.

Na het opnemen van een toestel wijs je deze toe aan een gebruiker die je desgewenst in een groep kunt plaatsen. Zo behoud je het overzicht over de diverse gebruikers, ook wanneer je organisatie op verschillende locaties opereert. Dit geeft je tevens de mogelijkheid geavanceerde configuraties toe te wijzen aan groepen. Denk dan aan het voorrang geven aan bepaalde toestellen binnen een groep gebruikers wanneer er gebeld wordt, bijvoorbeeld.

Flexibel bereikbaar

Elk pakket komt met functionaliteiten die je een volledige basis geven voor goede zakelijke telefonie. Hierbij is niet ingeleverd op mobiel bellen, want met elk pakket kun je verschillende mobiele bundels afnemen die naadloos integreren met je vaste telefonie-oplossing in je organisatie. Vast-mobielintegratie dus. Naast het telefoneren beschik je ook over functionaliteiten als presence en twinning. Bij presence kun je altijd zien of een medewerker al dan niet beschikbaar is om gesprekken te ontvangen. Met de twinning-functie gaan zowel de vaste telefoon als het mobiele toestel gelijktijdig over, wat prettig is voor het garanderen van de bereikbaarheid.

One Pro

Overal werken met dean onepro

dean onepro is een oplossing die duidelijk gericht is op hoe we tegenwoordig werken. Dat uit zich in de vast-mobielintegratie, maar ook in het beheren van de functionaliteiten. Dit kan via de eerder genoemde dean onepro beheer tool, maar ook via een app, Dean Remote. Deze app geeft je de mogelijkheid je persoonlijke instellingen naar wens te configureren. Handig als je onderweg bent en gewoon bereikbaar wilt zijn. Je schakelt gesprekken direct door naar je smartphone.

Andersom is het mogelijk met de functie kantoor op afstand. Dit is best een indrukwekkende feature, ondanks dat de opzet simpel is. Met deze functie stel je elk toestel in als jouw (tijdelijke) werktoestel. Denk aan je smartphone bijvoorbeeld, of een toestel in een hotelkamer. Bel je vervolgens iemand, dan ziet de ontvanger gewoon het nummer van jouw organisatie in plaats van het nummer waarmee je eigenlijk belt. Een dergelijke routering ziet er professioneel uit en bespaart je tevens kosten aangezien je gewoon via je dean one-account belt.

Professioneel naar buiten toe

'De eerste indruk telt' is het gevleugelde gezegde, dus wil je - wanneer iemand jouw organisatie probeert te bereiken - direct een goede indruk maken, dan kan dat op verschillende manieren met dean onepro. Je kunt bijvoorbeeld welkomstboodschappen instellen voor elke groep die je aanmaakt, voordat een beller iemand aan de lijn krijgt. Ook kun je in de dean onepro beheer tool aangeven wat de kantooruren van jouw organisatie zijn. Hierbinnen heb je trouwens veel flexibiliteit, want je kunt tot op de minuut aangeven wanneer je organisatie wel en wanneer niet bereikbaar is.

Ook handig is de functie voor het instellen van een IVR-keuzemenu. Zo kun je een geluidsbestand opnemen waarin gerefereerd wordt naar het keuzemenu en vervolgens het keuzemenu instellen door aan toetsen een functie toe te wijzen. Zo kun je er voor zorgen dat bellers altijd de juiste persoon binnen jouw organisatie aan de lijn krijgen.

Integratie met dean integrator en dean receptionist

Om dean one volledig in je bestaande infrastructuur te integreren en deze efficiënt te gebruiken heb je twee handige functies tot je beschikking: dean integrator en dean receptionist. Met dean integrator verbind je dean onepro met je email- en CRM-applicaties in je organisatie. Handig, want je hebt alle relevante en recente informatie over je contact bij de hand wanneer deze je belt. Je hoeft dus niet meer te graven naar de benodigde info, dean integrator verbindt alle losse eindjes voor je zodat jij je volledig kunt concentreren op je klant.

Wil je probleemloos een gesprek doorzetten naar een collega, dan gebruik je dean receptionist. Dit is een online applicatie waarmee je middels een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke interface gesprekken herleidt. Het geeft je de mogelijkheid om wachtrijen te beheren, laat je zien welke collega's wel en welke niet beschikbaar zijn en mocht een collega niet bereikbaar zijn is het mogelijk om direct een bericht achter te laten. Uniek is Hardware Service Plus, waarmee gebruikers vanaf €5,- per maand de beschikking krijgen over telefoontoestellen en toebehoren, inclusief omruilgarantie bij mogelijke defecten.


Dean onepro

Met de communicatieoplossing die dean one biedt, haal je in feite een volledige oplossing in huis waarmee communiceren niet alleen prettig is dankzij HD-voice-ondersteuning - wat de kwaliteit van gesprekken optimaliseert - maar ook dankzij de vele functionaliteiten die je geboden worden. De eindgebruiker staat centraal, wat zich uit in de gemakkelijke installatie en het prettige beheer van de functionaliteiten. dean one richt zich op de ondernemer van nu die volledige bereikbaarheid verwacht, gepresenteerd in de vorm van overzichtelijke abonnementen met veel functionaliteiten. En daar slagen ze helemaal in.

dean onepro

9,1 uit 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

afbeelding van Peter Güldenpfennig

Peter Güldenpfennig | Redacteur

Peter Güldenpfennig is vaste redacteur voor WINMAG Pro. Hij schrijft nieuws, analyses en achtergrondverhalen over mobility, gadgets, internet en software. Zijn interesses liggen bij sociaal-culturele aspecten van ICT in het algemeen, en gaming in het bijzonder.

Bekijk alle artikelen van Peter