De nieuwste bot van Avanti leunt op de laatste tech uit de cloud

Slimme robot van Avanti speelt servicedesk vrij

Jeroen van Onselen
Het Amerikaanse softwarebedrijf Avanti heeft met behulp van de laatste cloudtechnieken een intelligente virtuele support agent gebouwd.

De robot onttrekt intelligentie uit de cloud en en is bedoeld voor servicemanagement.

De bot kan met de eindgebruiker communiceren op een contextuele en intuïtieve manier. Het bedrijf beweert dat het programma volledig geautomatiseerd en geïntegreerd is in de servicemanagement-workflow, waardoor de service desk wordt vrijgespeeld.

Bot bedoeld voor klanten van Ivanti

De Ivantie Hub and Bot app is beschikbaar voor Ivanti Service Manager Cloud klanten, via de onlangs gepubliceerde Ivanti Service Manager: Help Desk Essentials, die een vooraf gebouwde en vereenvoudigde helpdeskoptie vanuit de cloud biedt.

Geschoeid op zelfde leest als Siri en Alexa

“Dankzij wijdverspreide AI-oplossingen voor consumenten zoals Siri en Alexa, hebben zakelijke gebruikers hoge verwachtingen op het gebied selfservice in IT,” zegt Ian Aitchison in een reactie naar de vakpers, Aitchison is Senior Product Director bij het bedrijf.

“Met de introductie van onze innovatieve Hub and Bot app, leveren we een revolutionaire selfservice-ervaring voor de moderne zakelijke gebruiker, die de functionaliteiten en de antwoorden direct aan de gebruikers beschikbaar stelt, precies zoals ze dat willen.”

Zelf een bot bouwen

Steeds meer bedrijven maken gebruik van bots in de klantenservice. Zelf een bot bouwen hoeft niet moeilijk te zijn.

afbeelding van Jeroen van Onselen

Jeroen van Onselen | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jeroen