Telefónica gaat wereldwijd met Microsoft in de cloud werken

Redactie WINMAG Pro
Telecombedrijf zet Microsoft Office 365 en Yammer in als onderdeel IT-transitie gericht op betere samenwerking en bedrijfsresultaten.

Persbericht:

Amsterdam, 16 mei 2013 - Telefónica - toonaangevend leverancier van geïntegreerde communicatie-oplossingen - stelt Microsoft Office 365 en Yammer wereldwijd aan medewerkers beschikbaar voor al haar operationele zakelijke activiteiten. De inzet van deze technologie is onderdeel van een internationale strategie voor een IT-transformatie onder leiding van Phil Jordan, CIO van de Telefónica Groep. De transitie heeft tot doel om processen te vereenvoudigen en een grotere flexibiliteit en substantiële kostenreducties te realiseren. Het stelt Telefónica in staat haar online activiteiten en internationale reikwijdte te versterken.

Met ruim 130.000 medewerkers in 24 landen maakt Telefónica een optimale beleving van online samenwerken mogelijk door de introductie van een veel snellere en intuïtieve methode gebaseerd op geïntegreerde digitale communicatie. Door deze overgang naar Office 365 en Yammer stelt Telefónica haar medewerkers bovendien in staat zich te focussen op de ontwikkeling van nieuwe producten en services voor klanten en de markten waarin het bedrijf actief is. Daarnaast zijn ze minder tijd kwijt aan onderhoud en beheer van de infrastructuur. Naar verwachting draagt de implementatie bij aan een kostenreductie van de dienstverlening die kan oplopen tot 20 procent, terwijl tegelijkertijd specifieke behoeftes op het gebied van security en privacy zijn gewaarborgd.

Klaar voor overgang naar de cloud

'De relatie van Telefónica met Microsoft en de weg die zij samen naar deze transformatie hebben ingeslagen, heeft geresulteerd in deze belangrijke mijlpaal. In de afgelopen 18 maanden hebben we een sterk fundament gelegd en nu zijn we klaar om de overgang naar de cloud te maken', vertelt Adrian Steel, European Production Hub Lead en Global Director van Telefónica. 'De implementatie van Office 365 en Yammer is een logische volgende stap waarbij we onze medewerkers wereldwijd alle tools in handen geven voor een optimale communicatie en samenwerking, zonder concessies te doen aan de snelle en hoogwaardige executie waar we om bekend staan.'

'Bedrijven hebben behoefte aan mogelijkheden om mensen dwars door alle geledingen van hun organisatie en over landsgrenzen heen samen te brengen om innovatie te stimuleren en kosten te beperken. De overgang naar de cloud met Office 365 en Yammer maakt het eenvoudiger om, ongeacht de locatie of organisatiestructuur, samen te werken', benadrukt Kurt DelBene, President van Microsoft Office Division. 'Telefónica is een uitstekend voorbeeld van een toekomstgerichte organisatie die zich ervan bewust is dat de cloud haar business kan versterken.'

In vervolg op een succesvolle uitwerking van het basisconcept gaf Telefónica het startsein voor de eerste implementaties in Europe in april, waarna Zuid-Amerika zal volgen. Microsoft Cloud Vantage Services biedt ondersteuning bij een volledige migratie naar de cloud. Adrian Steel - in een eerdere functie getuige van de migratie van ruim 30.000 gebruikers naar de Microsoft Business Productivity Online Suite - heeft een goed inzicht in de reeks nieuwe functionaliteiten die aan Office 365 is toegevoegd. Een voorbeeld hiervan is Yammer, dat door Telefónica wordt omarmd met het oog op een betere samenwerking tussen regio’s. In februari kondigde Microsoft de integratie van Microsoft Translator in Yammer aan, die gebruikers in staat stelt om conversaties in Yammer in hun moedertaal te vertalen.

'Met activiteiten in 24 landen waarin acht verschillende talen worden gesproken, kijken we uit naar de mogelijkheid om conversaties tussen onze medewerkers rechtstreeks te vertalen, wat een enorm voordeel is voor Telefónica', aldus Steel. 'Door de automatische conversie van gesprekken naar iemands moedertaal helpt Yammer onze mensen om efficiënter dan ooit samen te werken en te focussen op het leveren van een maximale toegevoegde waarde aan onze klanten. Andere belangrijke functionaliteiten betreffen Unified Communications via Lync 2013 en een beveiligde, cloud-opslag via SkyDrive Pro.'

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie