Flexibel communiceren gemeengoed in elke organisatie

UC in 2018: laat je apparatuur voor jou werken

Unified communications (UC), het concept waarmee je communicatie binnen een organisatie stroomlijnt, is allang niet meer voorbehouden aan enterprises. Elke organisatie doet er goed aan om de eigen communicatie intern en naar buiten toe strak te trekken. En de oplossingen die op dat gebied voor handen zijn, maken dat alleen maar makkelijker.

Een VoiP-oplossing of een conferencing-applicatie zijn allang niet meer de wereldwonderen die zij misschien ooit waren. Inmiddels worden dit soort diensten gebruikt door elk type organisatie, hoe groot of klein ook. Toch kunnen veel bedrijven hier meer uit halen. Dit ligt vaak niet aan het gebruik van de applicatie zelf, maar waarmee de applicatie gebruikt wordt.

Flexibel communiceren als norm

Nog steeds hebben organisaties een vaste telefoon op het bureau staan. Niets mis mee, redenen hiervoor zijn legio. Immers, dat je mobiel kan communiceren betekent niet dat je dat ook moet doen of dat dat per se wenselijk is. Het heeft immers allemaal te maken met voorkeuren van diegene die er mee moet werken.

Wat veel organisaties echter over het hoofd zien, is dat het één het ander niet uitsluit. Sterker nog, dat is in principe de kern van UC en iets wat al vastligt in de naam: communicatie gestroomlijnd ongeacht op welke manier je communiceert. De praktijk leert echter dat organisaties kansen laten liggen om de UC-diensten die zij toch al afnemen zo in te zetten dat elke werknemer er op zijn of haar manier mee kan werken.

Een headset die voor jou werkt

Een goed voorbeeld is de eerder genoemde bureautelefoon. Wanneer het een VoiP-verbinding betreft hoef je je werknemers niet per se op deze wijze te laten communiceren. Een headset bijvoorbeeld, is in veel gevallen wenselijker omdat de rol van de werknemer in de organisatie hierom vraagt of omdat de werknemer zelf deze manier van communiceren prefereert.

Een dergelijke headset die deze manier van flexibel communiceren voorstaat is de Jabra Evolve 75, die het bedrijf in 2017 lanceerde. Deze biedt zowel de mogelijkheid om mee te bellen en het volgen van video conferences met alle gangbare UC-platformen, als om er muziek mee te luisteren en dankzij ANC rustig te werken zonder storend omgevingsgeluid. Dit zonder de medewerker af te sluiten van de werkvloer, want de headset kent een zogenaamde listen in-functie, een manier om gesprekken op te vangen terwijl je de headset op hebt. Ook de diverse intuïtieve functies die de headset biedt, denk aan het opbergen van de microfoonarm om het gesprek op mute te zetten, geeft een werknemer alle flexibiliteit om gesprekken te voeren zoals hij of zij dat wenst.

UC in 2018

Iets wat Jabra laat zien met de Evolve 75 en de aankomende headset Evolve 75e, is dat communiceren anno 2018 niet meer het één of het ander is, maar zo of zo, net naar hoe de gebruiker het liefst werkt. Op die manier laat je UC-oplossingen echt voor jou en jouw organisatie werken en laten we eerlijk zijn: was dat niet sowieso het idee achter UC?

Jabra Evolve 75e

Ontworpen als 's werelds eerste professionele UCgecertificeerde, draadloze oordopjes:

  • Skype-gecertificeerde, draadloze oordopjes
  • ANC en geïntegreerd in gesprek-lampje
  • Volledig op te laden in 2 uur en tot 14 uur batterijspanning

Adviesprijs: € 239,- (excl. BTW)

Ga voor meer informatie over de Jabra Evolve 75e of andere producten van Jabra naar: www.jabra.nl.

afbeelding van Redactie WINMAG Pro

RedactieWINMAG Pro | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanRedactie