Veertien redenen om over te stappen op zakelijke cloudtelefonie

Redactie WINMAG Pro
Ten opzichte van een conventionele telefooncentrale biedt bellen via de cloud een groot aantal voordelen. WINMAG Pro zet de veertien belangrijkste voordelen overzichtelijk op een rijtje.

De afgelopen jaren hebben al veel bedrijven de overstap naar cloudtelefonie gemaakt. De oude telefooncentrale heeft plaatsgemaakt voor een betere variant die een private of publieke cloud draait.

Veertien voordelen cloudtelefonie

Dit zijn de veertien voordelen van cloudtelefonie:

  • Voicemail naar e-mail: het ingesproken bericht kun je automatisch als een mp3-bestand naar een e-mailadres laten sturen.
  • Veel aanbieders van cloudtelefonie bieden een naadloze integratie met het veelgebruikte Skype for Business.
  • Bedrijven die beschikken over vestigingen op meerdere locaties kunnen via cloudtelefonie ook videovergaderen. 
  • Het is mogelijk om met klanten of collega’s (delen van) computerschermen te delen Dat vergemakkelijkt de uitleg en voorkomt misverstanden. 
  • Gemakkelijk telefooncapaciteit op- en afschalen. Ideaal voor bedrijven die veel met seizoenswerkers te maken hebben. 
  • Integratie met CRM-pakket. Aan de hand van het telefoonnummer maakt de telefooncentrale een koppeling met het CRM-pakket van het bedrijf. 
  • Opnemen van gesprekken. Voor bewijsvoering en het trainen van personeel is het digitaal vastleggen van gesprekken ideaal. 
  • Het is mogelijk om een vast zakelijk nummer te koppelen aan een mobiel toestel. Dat maakt een professionele indruk bij klanten en leveranciers.
  • Bereikbaar via meerdere telefoonnummers op één telefoontoestel. Dat is handig in verband met afwezigheid van een collega. Ook servicenummers kun je op deze manier naar verschillende personen doorschakelen.
  • Nummers intoetsen is vaak niet meer nodig. Zowel klanten als medewerkers hoeven slechts op de link te drukken waarna het toestel automatisch de persoon in kwestie belt.
  • De geluidskwaliteit van IP-telefonie is een stuk beter dan bij conventionele telefonie. 
  • Bij cloudtelefonie is de leverancier verantwoordelijk voor hardware en het onderhoud ervan. 
  • Het is gemakkelijk om gespreksdetails op te vragen en uitgebreide rapportages van het belgedrag te maken. 
  • Medewerkers kunnen onderling gratis bellen via cloudtelefonie. Daarmee bespaart jouw bedrijf op jaarbasis een hoop geld.

3CX

3CX is leverancier van een softwarematige IP-telefooncentrale voor IP-telefoons en SIP-trunks. De dienst werkt op basis van open standaarden, zowel lokaal als via de cloud.

Met 3CX beschik je over een schaalbare en gebruiksvriendelijke IP-telefooncentrale voor Linux- en Windowssystemen. Voor het MKB-segment heeft 3CX-licenties beschikbaar  voor 16, 32 of 64 lijnen. 

Via de overzichtelijke beheerconsole kun je gemakkelijk alle aangesloten IP-telefoons beheren. Nieuw firmware kun je gemakkelijk met een paar klikken op de telefoons installeren. Doordat je alles zelf kunt doen, hoef je niet meer de hulp van een externe deskundige in te roepen. 

Voor medewerkers die niet op kantoor zijn maar toch bereikbaar willen blijven, ondersteunt de 3CX-licentie VoIP-clients voor iOS en Android om omroepen direct door te schakelen naar een mobiele telefoon. Via de statusaanduiding (beschikbaar, afwezig, niet op kantoor) kun je meteen zien of iemand bereikbaar is of niet. 

3CX-gebruikers krijgen zonder extra kosten ook de beschiking over uitgebreide Unified Communicationsfuncties. Via de webconferencingfunctie kunnen jouw medewerkers virtuele vergaderingen houden en met instant messaging onderling communiceren. Fax- en voicemailberichten kun je automatisch laten doorsturen naar e-mail 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie