Cisco ontwikkelt voorspellende technologie om netwerkproblemen te herkennen voordat deze zich voordoen

Redactie WINMAG Pro
Al 30 jaar is Cisco de drijvende kracht achter het internet, wat ons allemaal verbindt. De focus van ontwikkelingen binnen netwerken zijn de recente jaren gericht op problemen detecteren en deze op te lossen. De volgende logische stap was een voorspellende functie, waarbij problemen worden voorspeld voordat deze zich voordoen en zo voorkomen kunnen worden.

Cisco predictive analytics engine

De afgelopen twee jaar heeft Cisco gewerkt aan de allereerste analyse-engine die IT-teams kan helpen problemen te voorkomen en de gebruikerservaring te verbeteren. Met zijn nieuwste tool combineert Cisco de voorspellende technologie samen met zijn brede portfolio aan observatie-, visibiliteits- en intelligentietechnologieën.

Hoe werkt het

Cisco's predictive network verzamelt gegevens uit een groot aantal telemetriebronnen. Eenmaal geïntegreerd, leert het patronen herkennen en begint het systeem problemen met gebruikerservaringen te voorspellen. Cisco heeft voorspellende modellen de afgelopen twee jaar afgestemd en getest met klanten in verschillende industriesegmenten, met geavanceerde analyse- en machine learning-technieken om meer precisie en gebruiksgemak mogelijk te maken.

"De toekomst van connectiviteit hangt af van zelfherstellende netwerken die kunnen leren, voorspellen en plannen", zegt Chuck Robbins, CEO van Cisco.

De toegevoegde waarde

45% van de ondervraagde IT-leiders uit Cisco’s Networking Trends Report 2022, gaf aan dat het reageren op storingen de belangrijkste netwerkuitdaging is. Bij het beheren van cyberbeveiligingsrisico's, hybride werk, hybride cloud en meer, staat er veel op het spel. Ongeplande downtime en uitval kunnen de productiviteit van werknemers, de klantenservice en de omzet onderbreken. Daarnaast vertrouwen mensen en bedrijven op applicaties. Merken hebben dus vaak maar één kans om indruk te maken en als hun digitale dienst niet presteert, zullen klanten hun dienst mogelijk niet meer gebruiken. Om dus optimaal te kunnen presteren hebben bedrijven behoefte aan technologie om netwerkproblemen beter te voorspellen, proactief problemen te voorkomen en de best mogelijke ervaring te garanderen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie