In 2022 moeten bedrijven de punten sneller verbinden dankzij kant-en-klare ecosystemen

Redactie WINMAG Pro
Voorgeïntegreerde IT heeft een lange en eervolle geschiedenis.

Door: Claus Jepsen, CTO, Unit4

Van de IBM AS/400 tot Microsoft Office, we hebben allemaal de voordelen gezien van software die is ontworpen voor specifieke doeleinden, de bedrijfslogica en mensen begrijpt en interoperabele kerncomponenten heeft. Dit bespaart tijd bij het opzetten en betekent dat het veel eenvoudiger wordt om de oplossing uit te breiden. Kortom, het is een geweldige snelle manier om productief te zijn en het zorgt ervoor dat we niet aan een enkele leverancier gebonden zijn. En in een tijd van zoveel onzekerheid over wat 2022 zal brengen op het gebied van pandemieën, werkpatronen en geopolitiek, is het absoluut essentieel dat bedrijven de kans grijpen om de tijd om inkomsten te genereren te versnellen en geen tijd te verspillen aan het bouwen van point-to-point koppelingen tussen systemen die tijd vergen, kosten verhogen en leiden tot fouten en onbetrouwbare gegevens.

Een mesh wordt in mijn woordenboek gedefinieerd als een "een doorweven structuur" en ons Industry Mesh-product is een poging om integratie naar een hoger niveau te tillen. Het is een multi-tenant cloud service voor midmarket organisaties die beschikbaar is als onderdeel van het ERPx cloud platform en het levert industrie-specifieke ERP en packaged integraties voor meerdere verticale markten. Dat is heel anders dan de oude, generieke tijd van ERP, waar de software in feite monolithisch is, een code die moet worden gepamperd, gedemonteerd, gemasseerd en bewerkt om aan individuele behoeften te voldoen. En het is vooral van toepassing op de midmarket bedrijven die bijzonder gevoelig zijn voor snelle veranderingen in de markt en niet beschikken over de budgetten van de megabedrijven.

Cloud biedt een basisplatform voor integratie tussen systemen met open API's, maar wij wilden verder gaan zodat bedrijven gegevens kunnen blootleggen, analyseren en slimmere beslissingen kunnen nemen. Maar dit is niet eenvoudig, dus pas op voor bedrijven die basissjablonen of doe-het-zelf-toolkits aanbieden die het digitale equivalent zijn van uitstel van executie. Pre-integratie vereist honderdduizenden uren studie van de manier waarop bedrijfstakken werken, hun kernprocessen, behoeften en obstakels, en een grondig inzicht in hoe gegevens tussen mensen en processen stromen.

We hebben samengewerkt met belangrijke partners zoals Salesforce, Microsoft, Oonda, Slack en Dun & Bradstreet om de punten tussen facturering, betalingen, krediet, wisselkoersen, agenda's, belastingen, documentbeheer en samenwerking te verbinden. In wezen hebben we de datastromen tussen de belangrijkste applicaties zo uitgewerkt dat klanten dat niet hoeven te doen, zodat het delen van gegevens vlekkeloos verloopt. En we hebben uitgerekend dat dit voor een bedrijf met 1.000 medewerkers een besparing oplevert van ongeveer 1,2 miljoen dollar per jaar.

Timing is ook belangrijk. IDC zegt dat 40 procent van de bedrijven tegen 2023 hun ERP-systemen zullen gebruiken als data- en transactiehubs in het hart van hun ecosystemen van partners. De "China-prijs" betekent dat de meeste bedrijven niet kunnen concurreren op kosten, terwijl zich een rij van start-ups zonder legacy vormt om gevestigde spelers te disintermedieren. In die moeilijke omgeving zijn co-creatie, co-curatie en samenwerking nog nooit zo belangrijk geweest. Zoals Mickey North Rizza van IDC schreef: "In deze competitieve wereld zijn industry differentiators een grote bron van concurrentievoordeel."

De arbeidswereld is veranderd en zal blijven veranderen. De 'Great Resignation' heeft aangetoond dat we banen met betekenis moeten aanbieden en kansen moeten bieden om hun vaardigheden te creëren en te gebruiken om echte resultaten te bereiken. Niemand heeft er ooit van gedroomd om een integratiedeskundige te zijn of om voortdurend het wiel opnieuw uit te vinden. Mensen hunkeren naar dynamische culturen, niet naar herhaling of taken die beter geschikt zijn voor machines. Uit onze recente Business Future Index blijkt dat succesvolle bedrijven innovatief en transformerend zijn en een rijke cultuur hebben. Als je dit niet doet, is het onvermijdelijk dat de prestaties suboptimaal zullen zijn op alle indicatoren, van inkomsten en winstgevendheid tot het behoud van talent.

Snellere integratie is een geweldige versneller, maar het is ook symptomatisch voor de richting waarin software zich ontwikkelt: naar een autonome, slimme en bewuste omgeving op basis van microservices om te komen tot wendbare, wrijvingsloze en grenzeloze processen. Software wordt geatomiseerd, gestuurd en georkestreerd door AI en door automatisering worden we medewerkers met machines die ons zware werk kunnen doen. Mensen nemen geen genoegen meer met IT-verzoeken waarvan het weken duurt voordat ze vruchten afwerpen. Ze willen iets dynamischers: kijk maar naar de front-end UX, waar lompheid en rommeligheid zijn uitgebannen. We zijn op weg naar een snellere cultuur waar verandering nooit stopt en we moeten alles uit de kast halen om daar te komen. Software hebben die klaar is voor de taken die we moeten volbrengen is een goed begin, maar in de toekomst zullen we nog sneller gaan. Er is geen tijd om te rusten.

Over Claus Jepsen, Chief Technology Officer, Unit4

Claus Jepsen is een technologie-expert die gefascineerd is door de revolutie van de microcomputer sinds hij op 14-jarige leeftijd een Tandy TRS model 1 in handen kreeg. Sindsdien heeft Claus de laatste decennia besteed aan het ontwikkelen en ontwerpen van softwareoplossingen, het meest recentelijk bij Unit4, waar hij als Chief Architect leiding geeft aan de focus van de ERP-leverancier op het mogelijk maken van de post-moderne onderneming. Bij Unit4 bouwt Claus cloud-gebaseerde, superschaalbare oplossingen en brengt hij innovatieve technologieën zoals AI, chatbots en voorspellende analyses naar ERP. Claus gelooft er sterk in dat toegang tot grote hoeveelheden data ons in staat stelt betere, niet-invasieve en doordringende oplossingen te bouwen om onze ervaringen te verbeteren, ons te verlossen van vervelende klusjes en ons in staat te stellen ons te concentreren op wat we als individu echt graag doen.

Over Unit4

De next-generation bedrijfsoplossingen van Unit4 wordt gebruikt door veel van 's werelds meest mensgerichte organisaties in het middensegment van de markt. Ons state-of-the-art cloud platform, ERPx, brengt de mogelijkheden van Financials, Procurement, Project Management, HR, en FP&A samen op een verenigd cloud platform dat real-time informatie deelt en is ontworpen met een krachtige, mensgerichte benadering, zodat werknemers kunnen profiteren van beter inzicht en effectiever en meer betrokken kunnen worden. Het ondersteunt snelle en voortdurende veranderingen terwijl het klanten op maat op schaal de juiste tools biedt om de processen in hun hele organisatie te verenigen en hun mensen met elkaar te verbinden. Unit4 bedient meer dan 6.000 klanten wereldwijd, waaronder Bravida, Havas, Migros Aare, Americares, Save the Children International, Action against Hunger, Metro Vancouver, Forest Research, Southampton City Council, Habitat for Humanity, Selkirk College, FTI Consulting, en Surrey County Council.

Ga voor meer informatie naar https://www.unit4.com/, volg ons op Twitter @Unit4global, of bezoek onze LinkedIn-pagina.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie