Lalaland selecteert AWS als Preferred Cloud Provider om de mode-industrie opnieuw uit te vinden

Redactie WINMAG Pro
Lalaland, de bekroonde modestart-up, selecteert Amazon Web Services als voorkeurscloudprovider met als doel een meer gepersonaliseerd, inclusief en divers e-commerce modeplatform te creëren.

Met behulp van de cloud wil Lalaland de mode-industrie opnieuw uitvinden door door virtuele fotomodellen te genereren met verschillende lichaamstypes, maten, haartypes en huidskleuren die het dichtst bij de voorkeur van de shopper liggen.

ML op AWS stelt Lalaland retail-, e-commerce- en marketingbedrijven in staat om hun eigen modellen binnen 72 uur te genereren, aan te kleden en te stylen. Dit is 230% sneller dan het maken van traditionele foto’s en bespaart tot 70% op gebruikelijke productiekosten voor fotografie. Detailhandelaren kunnen met het gebruik van de services van Lalaland hun omzet met 15% verhogen dankzij de betere first-time correcte hit-rates en de vermindering van de noodzaak om verschillende maten te bestellen doordat de virtuele paservaring beter is afgestemd.

Om hun virtuele modellen te ontwikkelen, gebruikt Lalaland Core ML en Supplementary ML op AWS, en specifiek de AWS-services Sagemaker, DynamoDB en ECS. Ze combineren ML- en AI-engineering met beeldherkenning en deep learning om modemerken, retailers en shoppers te voorzien van een gevarieerde bibliotheek van door AI-gegenereerde menselijke modellen.

“Ons nieuwste product, de Genesis Meta Model Creator, stelt klanten in staat om een ​​zeer persoonlijke en inclusieve winkelervaring te creëren. Deze nieuwe service ondersteunt onze internationale groeiambitie en zou niet mogelijk zijn geweest zonder de ondersteuning van AWS Cloud-technologie, aangezien we nu kunnen schalen en wereldwijd kunnen leveren wanneer dat nodig is. Met behulp van de cloud doorbreken we de grenzen van het traditionele retaillandschap, wat resulteert in een vermindering van de transportgerelateerde CO2-uitstoot door het retourpercentage van modekleding te beïnvloeden. We zijn er trots op klanten inclusiviteit te bieden en tegelijkertijd de winstgevendheid voor retail-, e-commerce- en marketingbedrijven te vergroten", zegt Michael Musandu, oprichter en CEO van Lalaland.ai.

Vorige maand werd Lalaland erkend voor het stimuleren van sociale innovatie en inclusiviteit in de mode-industrie door de derde Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge te winnen.

Over Lalaland:

Lalaland.ai is een bekroonde fashion tech start-up voor de mode- en retailindustrie met de missie om gedurfde nieuwe standaarden te zetten in e-commerce voor zowel retailers als consumenten. Het bedrijf gebruikt innovatieve AI-technologie om modemerken en retailers in staat te stellen hun merken te diversifiëren en tijd en geld te besparen met AI-gegenereerde virtuele modemodellen die gepersonaliseerde winkelervaringen voor hun consumenten creëren. Ga voor meer informatie over Lalaland.ai naar https://www.lalaland.ai/

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie