Integratie Manhattan en Google

Redactie WINMAG Pro

Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) kondigt een integratie aan tussen Manhattan Active Omni en Google's Merchant Center. Door gebruik te maken van Google's Content API for Shopping kunnen Manhattan Active Omni retailers shoppers voorzien van meer accurate locatie- en productspecifieke levertijden op Google-sites, waaronder Search, YouTube, Maps, Discover en meer.

Levertijd cruciaal

De snelheid van de levering speelt een cruciale rol bij aankoopbeslissingen. Veel shoppers zullen een andere retailer kiezen als het gekozen product een langere levertijd heeft dan ze hadden verwacht. Volgens een recente Digital Commerce 360-enquête is 61% van de shoppers geneigd te beslissen op basis van snelle leveringen en 39% op basis van gegarandeerde levertijden. Met deze integratie helpt Manhattan zijn klanten aan deze behoeften te voldoen en hun investeringen in fulfilment- en leveringsactiviteiten te valideren.

Koppeling accounts

Zodra een retailer zijn Manhattan Active Omni en Google Merchant Center-accounts koppelt, zullen de Machine Learning (ML)-modellen van Google de historische verzendgegevens van Manhattans ordermanagementsysteem (OMS) gebruiken om locatie- en productspecifieke schattingen van bezorgtijden te genereren. Deze zijn veel nauwkeuriger dan de behoudende schattingen van bezorgtijden die de meeste retailers tegenwoordig hanteren. Met andere woorden, het doel is dat elke shopper de beste levertijd te zien krijgt die een deelnemende retailer kan bieden elke keer als ze via Google contact hebben.

“In de hypercompetitieve online markt van vandaag kan het aanbieden van snelle verzending en nauwkeurige levertijden de equalizer zijn voor retailers die concurreren met spelers met diepere zakken of merken die sowieso al de boventoon voeren”, zegt Sanjeev Siotia, executive vice president & chief technology officer bij Manhattan. "Het delen van dergelijke beslissende en onderscheidende informatie via Google is belangrijk omdat het steeds moeilijker wordt om de aandacht en loyaliteit van always-on, omnichannel shoppers te winnen."

Om Manhattan Active Omni met Google Merchant Center te koppelen, neem contact op met uw Manhattan-vertegenwoordiger. Zonder extra kosten of implementatie-inspanningen kunnen klanten van Manhattan e-commerce hun performance en de klantervaring aanzienlijk verbeteren.

Ontvang actueel product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks van Manhattan Associates op TwitterLinkedIn en Facebook.

zie ook:

Fortinet integreert ngfw FortiGate met Dragos voor krachtige beveiliging van OT-omgevingen

KnowBe4 SecurityCoach realiseert integratie met Cloudflare's Cloud E-mail Security

en op baaz.nl

Retailers moeten aan de bak: hybride winkelervaring matcht niet met de verwachtingen van consumenten

Winkelervaring en gemak essentieel om te overleven in de winkelstraat

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie