Orange Business Services ondersteunt wereldwijde enterprise unified communications en voice-diensten gebaseerd op Microsoft Lync 2013

Redactie WINMAG Pro
Klanten van Orange Business Services kunnen nu gebruik maken van de laatste versie van Microsoft’s unified communications-platform.

Persbericht:

Om de werkomgeving van de toekomst mogelijk te maken, waarbij alle communicatiemiddelen zijn verenigd, zet Orange Business Services de laatste versie van Microsoft’s enterprise-ready unified communications-platform in. Dit platform is speciaal voor bedrijven die om unified communications (UC) en voice-diensten vragen die op Microsoft Lync 2013 gebaseerd zijn.

Orange Business Services levert UC-diensten, gebaseerd op Microsoft Lync, als onderdeel van het Business Together-aanbod. Het gaat om een bundeling van geïntegreerde en/of beheerde diensten met de voordelen van UC, zoals samenwerken op afstand om de bedrijfsproductiviteit te verhogen.

Met de lancering van Microsoft Lync 2013 profiteren klanten van de verbeterde functionaliteit en mogelijkheden wanneer zij op afstand, op kantoor, of in een combinatie van beiden werken. De implementatie van Lync 2013 met zaken zoals meerdere HD-video, mobiele voice-, video- (3G/4G/Wifi) en web-clients, sociale functies en Skype-verbinding, helpt door goede bereikbaarheid en naadloze communicatie de productiviteit van teams te verhogen. Business Together Microsoft UC services bestaat uit de combinatie van Orange Business Services’s infrastructuur met een geïntegreerde Lync Server 2013 en gebruiksvriendelijke ondersteuningsdiensten. Orange biedt Business Together Microsoft UC services in Azië, Europa, Noord-Amerika en in de snelgroeiende markten aan. Andere locaties staan in de planning.

Orange gebruikt de mogelijkheden van Lync 2013 als basis om nieuwe diensten voor de Business Together-oplossingen te kunnen ontwikkelen:

  • Business Together Microsoft Integrated UC – geeft deskundige Lync voice-ondersteuning voor de bediende Lync 2013 Server. Orange Business Services biedt uitgebreide ondersteunende diensten, op Lync gebaseerde enterprise voice-oplossingen, waaronder oplossingen tussen leveranciers en lokale support met 24 uur per dag, 7 dagen per week wereldwijde dekking.
  • Business Together Microsoft Managed UC – Orange Business Services biedt gehoste Lync as a Service aan om de integratie van UC-technologieën voor ondernemingen verder te vereenvoudigen door middel van cloud gebaseerde oplossingen voor Microsoft Lync Server op basis van betaling per gebruiker.
  • Business Together voice pilot service – Om ondernemingen te helpen evalueren hoe Lync 2013 Server het beste in hun organisatie kan worden ingezet om de werkomgeving van de toekomst te faciliteren, biedt Orange Business Services een goedkopere proefversie aan. Zo kunnen ondernemingen gemakkelijk over de voordelen van Lync 2013 enterprise voice-oplossingen beschikken.


'End-to-end ondersteuning die wereldwijd door een enkele leverancier wordt geleverd, vermindert de complexiteit van wereldwijde voice-diensten,' zegt Paul Molinier, vice president, Unified Communications & Collaboration, Orange Business Services. 'Orange Business Services ondersteunt enkele honderden klanten, met meer dan 1,2 miljoen IP-telefoons en heeft meer dan 10 jaar ervaring met organisaties adviseren in de beste, op maat gemaakte UC-strategie om specifieke doelen te bereiken. Orange ondersteunt internationale ondernemingen die een UC-oplossing gebaseerd op Microsoft Lync willen inzetten voor al hun sites, ongeacht waar ze zich bevinden. Tegelijkertijd handhaaft Orange de kwaliteit gedurende de levenscyclus van de dienst.'

'Terwijl bedrijven van legacy PBX in Lync gebaseerde UC overgaan, kijkt Microsoft uit naar de nauwe samenwerking met Orange Business Services als gecertificeerde Microsoft Premier Support Lync partner', zegt Giovanni Mezgec, Microsoft general manager voor Lync. 'Voortbouwend op de lange termijn relatie met Microsoft en andere partners in het Microsoft Lync ecosysteem, kan Orange Business Services ondernemingen effectief ondersteunen bij de transitie van een traditionele PBX-oplossing naar een UC-oplossing gebaseerd op Microsoft Lync. Of ondernemingen nou vragen om deskundige operationele voice-ondersteuning of om een Microsoft Lync volledig as-a-service gehoste cloud-oplossing, het kan allemaal.'


Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie