Razer werkt samen met UL en Panerai aan duurzaamheidsinitiatieven

Redactie WINMAG Pro
Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, heeft tijdens RazerCon nieuwe partnerschappen bekendgemaakt met UL en Panerai. Miljoenen kijkers over de hele wereld stemden af op de koolstofneutrale livestream om te luisteren naar de keynote van Razers CEO, Min-Liang Tan. Hierbij waren allerlei bekende namen aanwezig en kwam het bedrijf met diverse nieuwtjes en updates op het gebied van duurzaamheid.

“We hebben grote ambities op het gebied van duurzaamheid. Maar ondanks dat we veel kunnen doen, weten we ook dat we het niet allemaal alleen kunnen”, zegt Min-Liang Tan, mede-oprichter en CEO van Razer. “Daarom is samenwerking essentieel en we zijn verheugd om samen met UL en Panerai te werken aan twee zeer belangrijke initiatieven die niet alleen ten goede zullen komen aan de consument, maar ook aan de planeet.”

Samenwerken met UL aan productcategorieregels


Een van de aankondigingen tijdens RazerCon 2021 die echt het potentieel heeft om de sector te veranderen was dat Razer de krachten bundelt met UL, wereldwijd leider op het gebied van veiligheidswetenschap. Een van de eerste duurzaamheidsprojecten waar Razer aan werkt is de ontwikkeling van productcategorieregels voor gaming-producten]. De aanleiding hiervoor is dat er in de gaming-sector momenteel geen gestandaardiseerde manier is om een eco-product te meten. Daarom gaat Razer samenwerken met UL om daarvoor te zorgen. In het kader van deze samenwerking zullen Razer en UL samen met de sector de belangrijkste milieu-indicatoren vaststellen die alle fabrikanten moeten meten wanneer zij een milieuproductverklaring (EPD, Environmental Product Declaration) voor gaming-producten aanvragen.

Om productcategorieregels op te stellen, werken de twee bedrijven samen met stakeholders aan een uitgebreide en objectieve methode waarmee fabrikanten de milieueffecten van hun productieprocessen kunnen meten. Het doel is om robuustere oplossingen te stimuleren zodat duurzame methoden in elke stap van het productieproces kunnen worden geïntegreerd. De invoering van dit type III EPD helpt consumenten om beter geïnformeerde keuzes te maken en te weten of de gaming-producten die zij gebruiken ook goed zijn voor het milieu. Dit is in lijn met Razers belofte om de CO2-impact van zijn nieuwe producten tegen 2022 te delen en te communiceren.

Razer heeft ook zijn belofte versterkt om gerecyclede of recyclebare materialen te gebruiken voor al zijn producten tegen 2030. Dit omvat de toepassing van PCR-plastic in alle hardwareproducten en het vasthouden aan een milieuvriendelijk productontwerp.

Meer informatie over het partnerschap en het nieuwe ecolabel is hier te vinden.

Panerai en Razer slaan de handen ineen om de oceanen te redden

Razer en Panerai, een fabrikant van luxe horloges, zijn samen een verbintenis aangegaan voor het behoud van de oceanen. Ze hebben de kijkers van RazerCon opgeroepen om aandacht te besteden aan de oceanen onder de slogan “Make Time for our Ocean”. Als onderdeel van deze campagne, die een jaar duurt, hebben Razer en Panerai zich voorgenomen om de kennis over de oceanen te vergroten en samen een doel te steunen dat in maart 2022 zal worden onthuld. Tijdens de keynote werd ook aangekondigd dat een limited-edition, co-branded uurwerk - gemaakt van duurzaam materiaal - in 2022 op de markt zal komen.

Jean-Marc Pontroue, CEO van Panerai, maakte zijn opwachting tijdens de keynote en werd vergezeld door de duurzaamheidsambassadeurs van het merk, Mike Horn, Jeremy Jauncey en Li Yifeng. Zij wilden de kijkers inspireren en aanmoedigen om de oceanen te beschermen. Het thema oceaangeletterdheid werd verder toegelicht in een speciale workshop onder leiding van Francesca Santoro, Programme Specialist, IOC UNESCO Regional Bureau for Science and Culture. Tijdens de workshop leerden kijkers over het belang van de oceanen, de huidige bedreigingen voor het milieu en wat zij kunnen doen om de oceanen te beschermen.

Meer informatie over het partnerschap is hier beschikbaar.

Sneki Snek brengt de gemeenschap bijeen, mijlpaal van 1 miljoen geredde bomen nadert

Vorig jaar introduceerde Razer op RazerCon 2020 Sneki Snek als zijn duurzaamheidsmascotte, evenals een partnerschap met Conservation International (CI) om wereldwijd bomen te beschermen. Als onderdeel van deze samenwerking riep Razer fans op zich achter Sneki Snek te scharen en hem te helpen 100.000 bomen te redden. Daartoe bracht Razer de milieuvriendelijke Sneki Snek-plushie uit en voor elke verkochte plushie werden tien bomen gered. De fans van Sneki Snek verpletterden dat doel binnen een paar weken.

Razer heeft momenteel zijn zinnen gezet op het redden van 1 miljoen bomen en viert elke 100.000 geredde bomen met een nieuw Sneki Snek-product. Onlangs vierde Razer dat er 700.000 bomen zijn gered en werd de Sneki Snek-koelkastmagneet uitgebracht. Fans die reikhalzend uitkeken naar de aankomende drie Sneki Snek-items kregen te horen dat er bij 800.000 een fleece deken, bij 900.000 een toetsenbord-keycap en bij de mijlpaal van 1 miljoen een hoodie zal worden uitgebracht.

Een jaar na zijn introductie speelt Sneki Snek nu ook de hoofdrol in zijn eigen tekenfilmserie waarin hij Razer-fans leert over duurzaamheid. Elk van de zes afleveringen behandelt een ander milieuprobleem en geeft kijkers de mogelijkheid om milieuvriendelijke gewoontes aan te leren. Een van 's werelds grootste vermogensbeheerders, Franklin Templeton, werkt samen met Razer om het milieubewustzijn te vergroten. Zij sponsoren het eerste seizoen van de serie en dragen ook bij aan Sneki Sneks doel om bomen te redden.

Meer informatie over de Sneki Snek-campagne van Razer is hier verkrijgbaar.

Via deze link kun je de Sneki Snek-tekenfilmserie bekijken.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie