Slechts 1 op de 5 IT-dienstverleners innoveert hun marketingstrategie
Een recent onderzoek van linkbuildingbedrijf Equote, uitgevoerd op basis van CBS-data, onthult dat slechts 20% van de bedrijven die IT-diensten aanbieden, hun marketingstrategieën vernieuwt om groei te stimuleren. Bij bedrijven die zich ook op technologische innovaties richten, is dit percentage hoger: ongeveer 33,3% zoekt actief naar manieren om hun marketing te moderniseren.
IT-dienstverleners terughoudend met nieuwe marketingtechnieken
Ondanks de snelle evolutie van consumentengedrag en technologische mogelijkheden, blijkt uit het onderzoek dat een groot deel van de IT-dienstverleners terughoudend is in het omarmen van nieuwe marketingtechnieken. Slechts een fractie van deze bedrijven experimenteert met nieuwe ontwerpen voor promotiemateriaal (4,73%) of past innovatieve reclamestrategieën toe (13,13%).
Gemiste kansen
De bevindingen wijzen erop dat veel bedrijven in de IT-sector kansen missen om zich te onderscheiden in een competitieve markt. Innovaties in marketing, van het herontwerpen van verpakkingen tot het ontwikkelen van nieuwe verkoopstrategieën, bieden bedrijven de mogelijkheid om consumentenaandacht te winnen en hun marktaandeel te vergroten.
Equote moedigt IT-dienstverleners aan om samen te werken en te investeren in marketinginnovatie. "Het is verbazingwekkend dat, in een tijd waarin de markt constant in beweging is, zo weinig IT-bedrijven de stap naar innovatieve marketingstrategieën zetten. Dit zou een wake-up call moeten zijn voor de sector om meer te focussen op innovatie, niet alleen qua producten en technologieën, maar ook in hoe deze gepresenteerd en verkocht worden," zegt Jaron Veldhuis, mede-oprichter van Equote.
Ook interessant:
Lees hier: Tesorion groeit uit tot meest waardevolle Vectra AI business partner.
Lees hier: Helft HR-professionals vindt het onnodig dat medewerkers meer dan twee dagen in de week thuiswerken