Speakup: individuele oplossingen voor zakelijke VoIP-telecommunicatie

Redactie WINMAG Pro
Veelal wordt op corporate niveau besloten wat de beste oplossing voor zakelijke telecommunicatie via VoIP is, maar dat blijkt lang niet altijd de ideale keuze te zijn voor alle individuele medewerkers. Speakup helpt bedrijven bij dit dilemma. ‘Het individu binnen het geheel moet goed bediend kunnen worden’, aldus Giuseppe Levatino, commercieel manager van het bedrijf uit Enschede.

Iedereen dus heeft ook elke werknemer specifieke voorkeuren op het gebied van communicatie. ‘Als bedrijf wil je natuurlijk dat iedereen kan communiceren, maar jij hebt net even een iets andere benadering en een andere manier waarop je bereikbaar wilt zijn dan je directe collega's', zegt Levatino. Daar ligt de kracht van Speakup, al jarenlang een specialist op het gebied van zakelijke VoIP-telecommunicatie. Het bedrijf heeft een schat aan ervaring met het bedenken van ‘ultieme communicatieoplossingen’. Samen met de klant wordt gekeken wat de wensen en behoeften zijn, zodat het platform van Speakup iedereen binnen het bedrijf op de juiste manier kan bedienen.

Intelligente oplossingen

Levatino illustreert met een simpel voorbeeld uit de praktijk wat Speakup zoal voor een onderneming kan betekenen. ‘Stel: je hebt een tweede, derde of vierde telefoonlijn actief. Dan kun je met behulp van intelligente dial plans, zoals wij dat noemen, het telefoonverkeer routeren. Een klant die je belt terwijl je in gesprek bent, weet dan dat hij bij jou is, maar jouw collega die opneemt, weet ook dat die klant voor jou belt. Met als gevolg dat de klant niet onnodig wacht, jij het gesprek niet hoeft te onderbreken en eigenlijk iedereen in die flow meegaat. Dan heb je gewoon een stuk intelligentie in je telecommunicatie aangebracht.’ Deze dial plans bieden ook de oplossing als je kijkt naar de overlap tussen zaken en privé, zodat je met 1 druk op de knop kunt bepalen wanneer je beschikbaar bent en voor wie. Bereikbaar zijn zoals jij wilt dus, met de telecommunicatie van nu!

Samenwerken met partners

Speakup is groot geworden met innovatieve technieken, waarmee businessproblemen van klanten echt op worden gelost. Waar veel andere bedrijven vooral achteraf kijken of alles naar wens is gegaan, hanteert Speakup in samenwerking met haar partners ook een voorspellende en proactieve aanpak. ‘We gaan heel goed kijken welke poppetjes op welke plek en op welk tijdstip actief worden. Op dat vlak proberen we onze kennis en ervaring te delen’, vertelt de commercieel manager. Daarbij is zowel een generieke werkwijze als maatwerk mogelijk, afhankelijk van de situatie.

Zorgen wegnemen

Het doel van Speakup is helder: zorgen over de interne en externe communicatie zoveel mogelijk wegnemen bij de klant. ‘Een klant wil eigenlijk helemaal niet weten wat de techniek achter de telecommunicatie is, die wil gewoon de telefoon op kunnen pakken en kunnen bellen’, stelt Levatino. In de VoIP-wereld gaat het daar nog wel eens mis. Bedrijven gaan bijvoorbeeld zelf uitzoeken of ze een snelle internetverbinding nodig hebben en of ze ergens een specialist voor moeten inhuren. ‘Eigenlijk moet je dat niet willen als gebruiker zijnde. Dit komt omdat bedrijven vinden dat het gewoon moet werken, net als water gewoon uit de kraan moet komen. Echter, als alles intelligent geregeld is, kan dat bakken frustratie schelen. 'Telecommunicatie is niet langer een nutsvoorziening, maar een meetbare oplossing ten behoeve van de bedrijfsefficiëntie. Uit onderzoek blijkt dat 80 procent van de inkomende gesprekken bij een bedrijf niet of niet goed wordt afgehandeld, of bij de verkeerde afdeling binnenkomt’, vertelt Levatino. ‘Als je in staat bent dat probleem op te lossen, zal je zien dat je klanttevredenheid omhoog schiet.’ Dat is precies de telecommunicatie-oplossing die Speakup biedt.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie