KPN ICT Service helpt ondernemers bij computerproblemen

steven
KPN heeft een nieuwe dienst gelanceerd voor kleine ondernemingen, genaamd ICT Service. Daarmee krijgen ondernemers hulp bij software- en hardwareproblemen. Je krijgt zeven dagen per week toegang tot een helpdesk met medewerkers die je computer op afstand kunnen overnemen.

Indien nodig is ook hulp aan huis mogelijk, op basis van 'no cure, no pay'. Met deze nieuwe dienst richt KPN zich op ondernemers die regelmatig computerproblemen hebben en nu nog afhankelijk zijn van vriendendiensten.

Ondernemers willen graag één loket voor ondersteuning bij alle problemen met hun computer of randapparatuur, zo blijkt uit onderzoek van KPN onder mkb’ers. Hun bedrijfsvoering is steeds afhankelijker geworden van ict, bijvoorbeeld van een goed werkende internetverbinding.

Een ict-expert van KPN kan je telefonisch helpen bij zaken als het herstellen van de internet- en netwerkverbinding, de installatie van een (draadloos) netwerk of printer, het openen van een bestand met de juiste software en het verhelpen van e-mailproblemen. Daarbij kan ook je computer op afstand overgenomen worden. De helpdesk is ook 's avonds en in het weekend bereikbaar.

Als het probleem niet telefonisch op te lossen is, schakelt KPN één van de honderd beschikbare monteurs in. Deze monteur is volgens de telecomaanbieder uiterlijk de volgende werkdag ter plekke. Daarbij geldt no cure, no pay en er zijn geen voorrijkosten. De kosten zijn 20 euro per kwartier indien het probleem is opgelost.

Met ICT Service t.w.v. 15 euro per maand biedt KPN ondersteuning voor maximaal vijf computers en bijbehorende randapparatuur. In de periode mei-augustus is ICT Service op afstand gratis bij een Zakelijk Bellen & Internet abonnement inbegrepen. Dit is een alles-in-een-oplossing voor bellen, internet en e-mail, vanaf 39,50 euro per maand.

afbeelding van steven
Door: Steven Vos

Steven Vos | Redacteur

Steven Vos (28) studeerde Journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Vanaf april 2011 is hij werkzaam bij dit magazine en voelt zich daar als een vis in het water.

Vanaf zijn jeugd heeft hij een grote passie voor alles wat met ict te maken heeft en zette hij verschillende eigen computers in elkaar. Ook op het gebied van besturingssystemen heeft hij het nodige gezien. Zo werkte hij met het bijna complete Windows-assortiment (van 3.1 tot 7), Mac OS X en Linux.

Daarnaast hebben mobiele telefoons al jaren zijn interesse. Toen hij in 1998 zijn eerste mobiele telefoon aanschafte, een Nokia 5110, was hij meteen verkocht. Hierna volgden diverse modellen met uiteenlopende functies en besturingssystemen. Het was voor hem dus een kleine stap om professioneel mobiele telefoons te gaan testen, maar ook een tablet slaat hij zeker niet af.

Bekijk alle artikelen van Steven